نیوز سیتی!
08 آذر 1402 - 12:15

آزادی 98 زندانی در بازدید مسؤولان قضائی از زندان‌های سمنان

رئیس کل دادگستری استان سمنان از آزادی 98 زندانی در بازدید قضات و مسؤولان قضائی از زندان‌های این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، محمدجعفر عبداللهی، رئیس کل دادگستری استان سمنان صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: به همراه 135 نفر از مقامات قضائی سراسر استان، بازدید منسجم و یکپارچه از زندان‌های استان سمنان انجام شد.

وی اظهار کرد: به مناسبت هفته بسیج و در ایام شهادت حضرت زهرا (س) و به‌منظور ایجاد حرکت جدی در چرخه عدالت با رویکرد اجرای رسالت تحول و تعالی زندان و امور زندانیان، پس از حضور هماهنگ قضات استان سمنان در زندان‌های استان، 98 مددجو آزاد شدند.

رئیس کل دادگستری استان سمنان افزود: یکی از وظایف دستگاه قضائی در حوزه زندان و زندانیان، نظارت بر جمعیت زندان‌ها، ملاقات با زندانیان، بررسی مشکلات و رسیدگی به درخواست‌های آنهاست.

عبداللهی تصریح کرد: دستگاه قضائی استان سمنان در اجرای تکالیف آگاهانه گام برمی‌دارد و در موضوع زندان به دنبال ایجاد فرصتی مناسب برای زندانی است تا اگر طبق قانون خواسته‌ای دارد، تصمیمات لازم از سوی قضات اخذ و در بهترین زمان ممکن اجرا شود.

وی بیان کرد: بازدید منسجم و هماهنگ مسؤولان قضائی سراسر استان از زندان‌ها به‌صورت کیفی و کارساز انجام پذیرفته و جنبه نمایشی نداشته است؛ بلکه همکاران قضائی دلسوزانه و با حفظ شأن انسانی اشخاص با یکایک زندانیان به‌صورت چهره به چهره ملاقات و درخواست‌های مددجویان را با دقت بررسی کردند.

رئیس کل دادگستری استان سمنان گفت: این آغاز گام بلند در مسیر تحول ضابطه‌مند جمعیت کیفری است و طی هشت ماه گذشته، 4 هزار و 997 مورد ارفاق قانونی برای زندانیان واجد شرایط نیز رقم خورده است.

عبداللهی افزود: آزادی مشروط، تعلیق باقیمانده مجازات حبس، پذیرش دادخواست اعسار، پابند الکترونیک، مرخصی و رأی باز ازجمله ارفاقات قانونی به مشمولان بوده است.

وی با قدردانی از همراهی مجموع قضات سراسر استان خاطرنشان کرد: پیگیری مشکلات زندانیان، کنترل و کاهش جمعیت کیفری به‌واسطه برنامه‌ریزی که برای حضور مسؤولان قضائی در زندان‌ها انجام شده است، کماکان ادامه دارد و زندانیانی که بازگشت آنان به جامعه خطرآفرین نیست، در اولویت برخورداری از ارفاقات قانونی قرار دارند.

امید کهربایی، مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان سمنان هم با تشکر از حسن تدبیر رئیس کل دادگستری استان برای برنامه‌ریزی این حرکت بی‌بدیل گفت: اهداف پیش‌بینی‌شده برای این سازمان در دوران تحول و تعالی دستگاه قضائی استان، رنگ و بوی پیشرفت مؤثری گرفته و این پشتیبانی‌های سازنده رمز موفقیت سازمان زندان‌های استان در تحقق مأموریت‌هاست.

همچنین از محمدعلی امیری رئیس شعبه دوم دادگاه تجدیدنظر استان، علی ایثاری رئیس دادگاه انقلاب و علی نظامی دادیار اجرای احکام کیفری دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان سمنان در مرکز استان و وحید محمدی دادستان عمومی و انقلاب گرمسار و ابوذر کریمی رئیس شعبه 101 کیفری 2 شاهرود با اهدای لوح‌های تقدیر از سوی رئیس کل دادگستری استان سمنان که در صدور احکام قضائی مرتبط با کاهش جمعیت کیفری همراهی مؤثری داشتند، قدردانی شد.

پایان پیام/74002/م/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1588349

مهمترین اخبار ایران و جهان: