نیوز سیتی!
04 آبان 1402 - 14:39

9 عضو کنگره آمریکا به قطعنامه حمایت از رژیم صهیونیستی رای منفی دادند

9 تن از نمایندگان عضو حزب دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا به قطعنامه حمایت از رژیم صهیونیستی و محکومیت حماس در جریان جنگ غزه، رای منفی دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس ، ۹ نفر از دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه به قطعنامه ای که از رژیم صهیونیستی در جریان جنگ علیه حماس حمایت می‌کرد و فعالیت‌های حماس علیه این رژیم  را در اوایل ماه جاری محکوم می کرد، رای منفی دادند.

به گزارش «هیل» مجلس نمایندگان آمریکا روز گذشته در حالی با رای ۴۱۲ نماینده این مجلس به حمایت از رژیم صهیونیستی در برابر حماس پرداخت که ۹ تن از نمایندگان دیگر این مجلس، اقدامات رژیم صهیونیستی علیه حماس را به دلیل حملات هوایی گسترده محکوم کردند و حتی از دولت آمریکا خواستند تا کمک‌های مالی خود به این رژیم را متوقف کند.

اسامی این نه نماینده منتقد سرسخت حملات رژیم صهیونیستی یه غزه به شرح زیر است:

۱. رشیده طلیب

رشیده طلیب نماینده زن دموکرات از ایالت میشیگان در مجلس نمایندگان آمریکاست که اصالتا فلسطینی بوده و از منتقدان سرسخت رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود. وی پیش از این هم در اوایل سال جاری، قطعنامه مجلس نمایندگان آمریکا در حمایت از این رژیم را محکوم کرده بود. او در جریان اظهاراتش بارها رژیم صهیونیستی را آپارتاید خوانده و عنوان کرده ادعای خلاف این موضوع در مورد رژیم صهیونیستی به معنای تلاش برای انکار واقعیت و عادی جلوه دادن خشونت ناشی از رژیم آپارتاید از سوی نمایندگان حامی تل‌آویو است.

طی ماه جاری نیز طلیب بار دیگر در بیانیه‌ای ضمن حمله به اقدامات رژیم صهیونسیتی، آن را آپارتاید خواند و از آمریکا خواست حمایتش از این رژیم را متوقف کند. موضوعی که موجب شد وی با واکنش‌های منفی از سوی نمایندگان دیگر مواجه شود. وی در بخشی از اظهاراتش در انتقاد به سیاست‌های دولت آمریکا عنوان کرد تا زمانی که این کشور میلیادر‌ها دلار بودجه بدون قید و شرط را برای حمایت از رژیم آپارتاید صهیونیستی فراهم می‌کند، این چرخه دلخراش خشونت علیه مردم فلسطین ادامه خواهد داشت.

۲. کوری بوش

بوش به عنوان نماینده دموکرات ایالت مونتانای آمریکا اوایل ماه جاری خواستار پایان دادن به حمایت‌های آمریکا از رژیم صهیونیستی شد. او همچنین رهبری ائتلافی از قانون‌گذاران مترقی را بر عهده داشت که از جو بایدن خواستند برای برقراری آتش‌بس فوری بین حماس و رژیم صهیونیستی تلاش کند.

قطعنامه آتش‌بس فوری که در هفته گذشته ارائه شد، از بایدن خواست تا با پایان دادن به درگیری‌ها و ارسال و تسهیل روند ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه برای ایجاد توافقی بر رژیم صهیونیستی فشار وارد کند. این قانون‌گذار ایالت مونتانا در بخشی از اظهاراتش عنوان کرد: من برای زندگی تمام فلسطینی‌هایی که در اثر این خشونت آسیب دیده‌اند، متاسفم. وی در اظهاراتی عنوان کرد که جنگ و اقدامات خشونت آمیز تلافی‌جویانه از سوی رژیم صهیونیستی راه به جایی نمی‌برد و به عدالت ختم نمی‌شود بلکه فقط مرگ و رنج انسان‌های بیشتری را به همراه خواهد آورد.

۳. جمال بومن

جمال بومن، نماینده دموکرات نیویورک نیز از ابتدای شروع درگیری‌ها میان حماس و رژیم صهیونیستی از ایالات متحده خواست تا به مقابله با روند درگیری‌هایی که موجب مرگ غیرنظامیان می‌شود، بپردازد. وی با انتقاد از حملات هوایی شدید رژیم صهیونیستی عنوان کرد باید به گونه‌ای حکومت کنیم که انسانیت را پرورش دهیم نه اینکه تسلیم خشونت شویم. بومن پیشتر نیز سخنرانی«اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی را در کنگره آمریکا نادیده و از وی انتقاد گرفته بود.

۴. آندره کارسون

آندره کارسون به عنوان نماینده ایالت ایندیانای آمریکا نیز با پیشنهاد راه‌حل تشکیل دو دولت از دولت بایدن خواسته است تا برای پایان دادن به حکومت ناعادلانه و خشونت بار رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین اقدامی انجام داد. وی در اوایل ماه جاری نیز به عنوان یکی از حامیان قطعنامه آتش‌بس فوری کوری بوش علیه اقدامات رژیم صهیونیستی صحبت کرد و خواستار تلاش دولت بایدن برای حفظ آینده یک کشور فلسطینی شد.

۵. آل گرین

نماینده سیاه پوست و دموکرات ایالت تگزاس که در جریان حملات رژیم صهیونیستی علیه حماس خواستار برقراری صلح و توقف درگیری‌ها بین طرفین شده است و از قطعنامه ای حمایت کرده است که در آن بر لزوم ضرورت ارائه کمک بیشتر بر فلسطینی‌ها و غیرنظامیان غزه تاکید شود.

۶. سامرلی

سامرلی نماینده دموکرات ایالت پنسیلوانیا نیز در جریان درگیری‌های میان رژیم صهیونیستی و حماس، ضمن عدم حمایت از این رژیم به قطعنامه بوش برای برقراری آتش بس فوری پیوست. وی در اظهاراتی عنوان کرده است: نمی توانیم اجازه دهیم که غیرنظامیان بی گناه غزه از جمله کودکان به طور دسته‌جمعی و کاملا غیرانسانی از سوی اسرائیل مجازات شوند. قبلا هم شاهد بوده ایم که حملات هوایی اسرائیل هزاران نفر غیرنظامی را بر خلاف قوانین بشردوستانه کشته و صدها هزار نفر دیگر را آواره کرده است. لی خطاب به رژیم صهیونیستی عنوان کرده که ادامه انتقام‌جویی علیه غیرنظامیان هیچ کمکی به پایان دادن به این چرخه خشونت‌‌بار و غم انگیز نخواهد کرد.

۷. الکساندریا اوکاسیو کورتز

نماینده دموکرات ایالت نیویورک آمریکا در بیانیه‌ای طی ماه جاری خواستار «آتش بس فوری و کاهش تنش» بین دو طرف شد و اعلام کرد که هر گونه آتش‌بسی که موجب کاهش تنش برای نجات جان انسان‌ها شود، ضروری است.

۸.  ایلهان عمر

نماینده دموکرات ایالت مینه‌سوتای آمریکا در اظهاراتی دلیل عدم حمایتش با قطعنامه مجلس نمایندگان را مطرح کرد و گفت که نمی‌تواند از قطعنامه‌ای حمایت کند که در آن جان هزاران فلسطینی که از سوی رژیم صهیونیستی گرفته شده را نادیده می‌گیرد. عمر عنوان کرده است که این قطعنامه حتی بمباران نظامی رژیم صهیونیستی در غزه را حتی پس از اذعان مقامات این رژیم به اجرای مجازات دسته جمعی فلسطینی‌ها در غزه هم به رسمیت نمی‌شناسد. او گفته است موضعش در برابر غیرنظامیان بی‌گناه کاملا ثابت است و تنها از آتش‌بسی که به موجب آن آب ، غذا و سوخت به غزه برسد حمایت می‌کند.

۹.دلیا رامیرز

رامیرز هم در بیانیه‌ای در مورد تصمصمیش برای رای منفی به این قطعنامه عنوان کرد، قطعنامه مذکور به ارائه راه‌حلی بین دو طرف و حقوق مردم فلسطین برای مبارزه با آزادی و امنیت احترام نمی‌گذارد. وی عنوان کرده است که نمی توانیم بدون دلیل از مجازات دسته جمعی مردم فلسطین در غزه از سوی رژیم صهیونیستی حمایت کنیم. این نماینده دموکرات آمریکایی به جان 2 هزار کودک فلسطینی که تحت تاثیر حملات رژیم صهیونیستی گرفته شد و هزاران فلسطینی آواره اشاره کرد و این رژیم را به دلیل ایجاد مانع برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به غیرنظامیان فلسطینی محکوم کرد.  

طبق آخرین گزارشات انجام گرفته شده حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه تاکنون ۶ هزار و ۵۴۶ شهید برجای گذاشته است و تحت تاثیر این حملات، ۱۷ هزار و ۴۳۹ نفر دیگر هم مجروح شده‌اند.

پایان پیام

منبع: فارس
شناسه خبر: 1551305

مهمترین اخبار ایران و جهان: