نیوز سیتی!
08 دی 1401 - 14:49

۱۰۰ تن انواع چوب قاچاق در مهاباد کشف شد

ارومیه - رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد از کشف بیش از ۱۰۰ تن انواع چوب قاچاق طی سال جاری در این شهرستان خبر داد.

سیدانور حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: امسال همچنین بیش از ۱۰۰ تن انواع چوب قاچاق در این شهرستان کشف و ضبط و در همین ارتباط چندین دستگاه خودرو حمل چوب قاچاق نیز توقیف شده است.

وی از رفع تصرف ۳۲۴ هکتار از اراضی ملی این شهرستان خبر داد و افزود: ۳۲۴ هکتار از اراضی ملی این شهرستان امسال در قالب ۷۱ فقره پرونده، رفع تصرف شده است.

حسینی اظهار کرد: بیشتر این محموله در شهرستان‌های اطراف بارگیری شده بودند و صاحبان آنها قصد داشتند که آن را از طریق محورهای ارتباطی این شهرستان به مناطق دیگر کشور منتقل کنند.

وی، با بیان اینکه امسال ۴۰ فقره پرونده مربوط به قطع درختان تشکیل شده است، گفت: یکهزار و ۴۱۵ اصله انواع درخت امسال در مناطق مختلف قطع شده که بیشتر آنها درخت بید بوده است.

حسینی افزود: امسال همچنین ۳۴ فقره پرونده تعلیف غیرمجاز اراضی ملی شامل چهار هزار و ۵۶۰ رأس واحد دامی در مهاباد تشکیل شده که تمام این پرونده‌ها مختومه و جریمه خسارت دریافت شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهاباد، با اشاره به اینکه امسال در مجموع ۱.۲ میلیارد ریال جریمه خسارت به منابع طبیعی از متخلفان اخذ شده است، گفت: برای حفاظت دقیق از عرصه‌های منابع طبیعی و اراضی ملی، حضور مردم در صحنه مهمترین رکن بوده و به همین علت سامانه ۱۵۰۴ به صورت شبانه روزی آماده دریافت گزارش‌های مردمی و رسیدگی به تخلفات صورت گرفته در سطح منابع طبیعی مهاباد است.

حسینی، در ادامه از شهروندان خواست در صورت مشاهده تجاوز به حریم مراتع و عرصه‌های ملی، آن را به مأموران یگان حفاظت این اداره اطلاع دهند تا در اولین فرصت اقدام قانونی در مورد آن صورت گرفته و از تخریب این عرصه ها جلوگیری شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 942193

مهمترین اخبار ایران و جهان: