نیوز سیتی!
14 بهمن 1401 - 14:52

روایت فجر| از فقر مطلق در حوزه درمان تا فارغ‌التحصیلی بیش از 2 هزار پزشک به برکت انقلاب در رفسنجان

امام جمعه رفسنجان گفت: قبل از انقلاب از نظر پزشکی شهر رفسنجان در فقر مطلق بود و پزشکانی از هند، بنگلادش و پاکستان کار می‌کردند الحمدالله به لطف خدا و با تلاش دولت‌ها در همین رفسنجان تا الان بیش از دو هزار پزشک از دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان فارغ‌التحصیل شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، حجت‌الاسلام اصغر عسکری امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر ضمن تبریک اعیاد رجبیه و گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر اظهار کرد: اگر روز ولادت امام علی(ع) را روز پدر نامیدند ریشه در کلام پیامبر(ص) که فرمودند من و علی‌بن ابیطالب(ع) پدران این امت هستیم، دارد و بر این پذیرش که ما به‌عنوان فرزندان پیامبر(ص) و امام علی(ع) هستیم حقوق مترتب می‌شود که یکی از آن؛ پدر بر فرزند ولایت دارد، پس مبادا در ولایت امیرالمومنین دچار تردید شویم.

وی تصریح کرد: آغاز چهل‌وچهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی  را در حالی جشن می‌گیریم که در مقابل توطئه‌های سیاسی، تحریم‌ها و جنگ ایستادگی کردیم تا زمانی که رهبری معظم مانند دیده‌بان انقلاب باشند و  پایه‌های انقلاب محکم باشد دشمن نمی‌تواند آسیبی به انقلاب اسلامی برساند.

عسکری به دستاوردهای انقلاب اسلامی اشاره و ابراز کرد: قبل از انقلاب از نظر پزشکی شهر رفسنجان در فقر مطلق بود و پزشکانی از هند، بنگلادش و پاکستان کار می‌کردند الحمدالله به لطف خدا و با تلاش دولت‌ها در همین رفسنجان تا الان بیش از دو هزار پزشک از دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان فارغ‌التحصیل شده‌اند.

وی افزود: در رفسنجان حتی یک مرکز آموزش عالی نبود الان در بیش از ده مرکز دانشگاهی دانشجو تحصیل می‌کند و در حال حاضر ۳۰ پروفسور در دانشگاه‌های رفسنجان تدریس می‌کنند و 5 دانشمند رفسنجانی مقالات علمی‌شان جزو پراستنادترین مقالات علمی دنیاست که این‌ها همه افتخار است.

امام جمعه رفسنجان خاطرنشان کرد: ‌پس از شکست پروژه اغتشاش به‌دلیل اشتباه محاسباتی دشمن که از حضور مردم غافل بودند، عوامل محرک خارجی هر روز برای مذاکره پیغام می‌فرستند و از اینکه سپاه را به‌عنوان نهاد تروریستی اعلام کردند منصرف شده‌ند و این قانون پارلمان اروپا را لغو کردند.

وی متذکر شد: جمهوری اسلامی ایران یک جریان ماندگار و ریشه‌دار و اساسی‌ست و به راه خودش تا ظهور مهدی صاحب‌الزمان(عج) ادامه می‌دهد.

پایان پیام/۸۰۰۱۶/ب

منبع: فارس
شناسه خبر: 1016893

مهمترین اخبار ایران و جهان: