نیوز سیتی!
02 فروردین 1402 - 10:25

بایدها و نبایدهای تغذیه‌ای در طول سفر

یکی از لذت‌های سفر غذا خوردن است به‌ویژه در مسیر و در کنار جاذبه‌های طبیعی، اما عدم رعایت نکات ایمنی و بهداشتی در تهیه، نگهداری و مصرف غذا می‌تواند لذت سفر را به خاطره‌ای تلخ تبدیل کند. از این‌رو توجه به برخی نکات می‌تواند برای شما کمک موثری باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، یکی از لذت‌های سفر غذا خوردن است به‌ویژه در مسیر و در کنار جاذبه‌های طبیعی، اما عدم رعایت نکات ایمنی و بهداشتی در تهیه، نگهداری و مصرف غذا می‌تواند لذت سفر را به خاطره‌ای تلخ تبدیل کند. از این‌رو توجه به برخی نکات می‌تواند برای شما کمک موثری باشد. 

بهترین حالت این است که در منزل غذای سفر را آماده کرده و با نگهداری مناسب در طول مسافرت میل کنید. 

همیشه بهتر است از بطری‌های آب معدنی یا آب آشامیدنی استفاده کنید. هرگز از بطری‌هایی که در معرض تابش نور آفتاب قرار دارند و یا آب درون آن‌ها یخ زده است استفاده نکنید. 

همچنین توصیه می‌شود از یخ‌های آماده که در جاده‌ها عرضه می‌شود، استفاده نکنید. 

از بطری‌های آب معدنی و یا آب آشامیدنی یک بار استفاده کنید و از قرار دادن آن‌ها در فریزر و یا ریختن مایعات داغ در آن‌ها خودداری کنید. 

مراقب غذاهای آماده باشید. ساندویچ‌ها، سالادها یا سبزیجات ممکن است آلوده باشند. 

در طول سفر سعی کنید از غذای ساده و سبک استفاده کنید. خوردن برخی مواد غذایی مانند خرما، گردو، کشمش، آجیل و تنقلات می‌تواند مفید باشد. 

حتی‌الامکان از غذای رستوران‌های بین راهی استفاده نکنید. 

از خرید برخی مواد غذایی محلی از جمله لبنیات، بدون اطلاع از سلامت و بهداشت آن خودداری کنید. 

زمانی که از لیوان یک‌بار مصرف استفاده می‌کنید، دقت کنید که آب جوش درون آن نریزید. پس از استفاده از این‌گونه لیوان‌ها، آن‌ها را خرد کرده و در سطل زباله بیندازید. 

در صورتی که ساندویچ ساده خانگی برای خوردن در طول مسیر تهیه کرده‌اید، از اضافه کردن سس به آن بپرهیزید.  

هنگام استفاده از محصولات کنسروی، کنترل کنید که متورم، زنگ‌زده یا ضربه‌خورده نباشند و قبل از مصرف آن‌ها را ۲۰ دقیقه در آب بجوشانید. به تاریخ مصرف، علامت استاندارد و بهداشت این محصولات توجه کنید. 

از مصرف باقیمانده مواد غذایی پاستوریزه که پس از باز شدن، خارج از یخچال نگهداری شده‌اند خودداری کنید. 

پایان پیام/ ۶۸۰۳۸

منبع: فارس
شناسه خبر: 1103949

مهمترین اخبار ایران و جهان: