نیوز سیتی!
09 اسفند 1401 - 15:22

تمجید لاوروف از موضع سنجیده کشورهای عربی در قبال جنگ اوکراین

وزیر خارجه روسیه با تمجید از موضع کشورهای عربی در قبال جنگ اوکراین، گفت که این کشورها به‌رغم فشار شدید غرب، موضعی سنجیده درباره بحران جاری اتخاذ کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه از موضع کشورهای عربی در قبال جنگ اوکراین و باوجود فشار غرب، تمجید کرد.

در بخشی از نطق خوشامدگویی لاوروف در کنفرانس خاورمیانهِ «اندیشکده مطالعات سیاسی و بین‌المللی باشگاه گفتمان والدای» مستقر در مسکو آمده است: با ابراز خرسندی اعلام می‌کنیم که به‌رغم فشارهای بی‌سابقه غرب به رهبری آمریکا، دوستان عرب ما موضعی سنجیده و متوازن درباره اوضاع داخلی و خارجی اوکراین اتخاذ کرده‌اند زیرا آنها پیش از هر چیز، منافع ملی بنیادین خودشان را مدنظر قرار می‌دهند.

لاوروف تاکید کرد که توسعه روابط با کشورهای خاورمیانه و آفریقای شمالی در اولویت سیاست خارجی روسیه است.

وی افزود: تقویت گفتمان بر پایه اعتماد و همکاری‌های متنوع و سودمند دوجانبه با هر کدام از کشورهای خاورمیانه و آفریقای شمالی و همچنین تعامل با نهادهای چندجانبه فعال در منطقه خاورمیانه، در زمره اولویت‌های راهبردی بی‌قید و شرط سیاست خارجی روسیه است.

لاوروف تصریح کرد: دیپلماسی روسیه همچنان ادامه می‌یابد تا خاورمیانه به منطقه‌ای امن، باثبات و شکوفا تبدیل شود. همچنان به کمک برای غلبه بر شرایط بحرانی و مشارکت در بازسازی پساجنگ در کشورهای آسیب‌دیده ادامه خواهیم داد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1063505

مهمترین اخبار ایران و جهان: