نیوز سیتی!
18 بهمن 1401 - 14:46

ثبت بالغ بر 16 هزار زایمان از ابتدای امسال تا پایان دیماه در یزد/53 هزار یزدی عضو بیمه سلامت هستند

مدیرکل بیمه سلامت استان یزد با بیان این‌که از ابتدای امسال تاکنون ۵ هزار و ۹۶۱ زوج نابارور از بیمه سلامت خدمت گرفتند، گفت: از ابتدای امسال تا پایان دیماه ۱۶ هزار و ۴۵۲ مورد زایمان در استان یزد ثبت شده و مورد حمایت بیمه سلامت قرار گرفتند.

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، دکتر محمد دریجانی ظهر امروز در نشست خبری خود با بیان این‌که حمایت از بیماران صعب العلاج یکی از رویکردهای جدی بیمه سلامت در استان یزد است، اظهار کرد: راه‌اندازی صندوق بیماران خاص از جمله اقدامات انجام شده در استان یزد برای تأمین بخشی از هزینه بیماران صعب العلاج است.

وی با بیان این‌که صندوق حمایت از بیماران خاص از اواخر آذرماه سال جاری در کشور راه‌اندازی شده و تمام بیمه شدگان را تحت پوشش قرار داده است، افزود: تاکنون بالغ بر سه میلیارد تومان کمک هزینه توسط این صندوق به بیماران خاص و صعب العلاج در استان یزد پرداخت شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان یزد گفت: به همت نمایندگان مجلس شورای اسلامی، این صندوق با مبلغ پنج هزار میلیارد تومان به تصویب رسید و جایگاه این صندوق که کاملا حمایتی و ویژه بیماران خاص و صعب‌العلاج فعالیت می‌کند در بیمه سلامت ایرانیان است.

دریجانی تصریح کرد: بر این اساس بیماران مشمول خدمات این صندوق که از بیمه پایه سلامت یا تامین اجتماعی بهره‌مند هستند، هزینه‌های مازادی که بیمه‌های پایه پرداخت نمی‌کنند را از این طریق استفاده می‌کنند.

وی با بیان این‌که تاکنون ۲۷ بیماری برای بهره‌مندی از خدمات این صندوق معرفی شده‌اند گفت: یک سری از بیماری‌هایی هم که جزو این ۲۷ مورد نیستند اما به عنوان بیماری خاص و صعب‌العلاج معرفی شده‌اند نیزمی توانند تا سقف ۵۰ میلیون تومان خدمات دریافت کنند به شرط آنکه هزینه های اولیه توسط بیمه های پایه تامین شده باشد و شخص حتما تحت پوشش این بیمه ها قرار گرفته باشد.

مدیرکل بیمه سلامت یزد در ارتباط با نحوه استفاده از این خدمات تصریح کرد:  هر بیمه شده سلامت و تامین اجتماعی که درقالب بیماران خاص و صعب‌العلاج از جمله سرطان‌ها هستند، پس از دریافت خدمات درمانی و پرداخت هزینه‌های درمانی توسط بیمه‌های پایه، هزینه‌های باقی مانده پرداخت نشده را با اسناد مثبته تعریف شده از این صندوق دریافت کنند.

وی گفت: هر نوع خدماتی که بیمار گرفته باید به صورت کاملا مستند با هزینه‌های انجام شده و میزان مبلغ دریافتی بیمه‌های پایه و تکمیلی مشخص باشد و به صندوق ارائه شود تا بتواند هزینه باقی مانده را پرداخت نماید.

مدیرکل بیمه سلامت استان یزد بیمه رایگان سلامت را یکی از مهمترین خدمات درمانی دولت دانست و بیان کرد: در حال حاضر ۵۳ هزار و ۳۰۰ نفر به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته اند و تاکنون بالغ بر ۴۷ میلیارد تومان برای آنها هزینه شده است.

دکتر دریجانی با بیان این‌که در حوزه سلامت دولت اقدامات شاخص و مهمی را انجام داده و در دستور کار خود دارد، گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۵ هزار و ۹۶۱ زوج نابارور از بیمه سلامت خدمت گرفتند و از این تعداد یک هزار ۴۹۰ زوج بارور شدند.

وی هزینه انجام شده برای زوج‌های نابارور در استان یزد را ۲۰ میلیارد تومان دانست و خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تا پایان دیماه ۱۶ هزار و ۴۵۲ مورد زایمان در استان یزد ثبت شده و مورد حمایت بیمه سلامت قرار گرفتند.

پایان پیام/ب

منبع: فارس
شناسه خبر: 1024949

مهمترین اخبار ایران و جهان: