نیوز سیتی!
12 اسفند 1401 - 15:59

امروز حوادث جهان پیرامون مسئله ظهور می‌چرخد

اهواز - امام جمعه موقت بندر ماهشهر گفت: مسئله ظهور امام زمان(عج) و منجی، مسئله‌ای است که امروز حوادث جهان پیرامون آن اتفاق می‌افتد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام مهدی جعفری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بندر ماهشهر با تبریک به مناسبت فرارسیدن میلاد حضرت ولیعصر (عج) اظهار کرد: شیعیان نسبت به امام حاضر تکالیفی داشتند و چیزی از این تکالیف در عصر غیبت کم نشده است؛ بلکه در بعضی از زمینه‌ها بیشتر هم شده است.

وی ادامه داد: ما مکلف به زمینه‌سازی برای ظهور و شناخت امام زمان (عج) هستیم؛ زیرا بسیاری از شیعیان مقام و منزلت اهل بیت (ع) را آنگونه که هست، نمی‌شناسند.

خطیب جمعه موقت بندر ماهشهر بیان کرد: در روز میلاد حضرت مهدی (عج) تمامی شیعیان باید مودت خود را نشان دهند؛ زیرا میلاد امام زمان نبا عظیم است و اساس نبا عظیم، ولادت اهل بیت (ع) است.

جعفری در فراز دیگری از خطبه‌های این هفته نماز جمعه بندر ماهشهر با اشاره به فرارسیدن هفته احسان و نیکوکاری بیان کرد: وقتی خداوند دستور انفاق را صادر می‌کند، می‌فرماید موانعی برای انفاق بندگان وجود دارد که یکی از این موانع، تفکر قارونی بندگان است و اندیشه آن‌ها توحیدی نیست.

وی با دعوت مردم به دستگیری از نیازمندان اضافه کرد: امیدواریم در آستانه سال نو، مردم به نیازمندانی که می‌شناسند، کمک کنند.

امام جمعه موقت بندر ماهشهر در فراز دیگری از خطبه‌های این هفته نماز جمعه گفت: یکی از تضرع‌ها به درگاه خداوند، تضرع نسبت به عاقبت به خیری است.

وی افزود: هیچ انسانی نیست که در دنیا مشکلات نداشته باشد و گاهی ما انسان‌ها فلسفه مشکلات را متوجه نمی‌شویم؛ لذا یکی از موارد تضرع که در آیات قرآن نیز به ان اشاره شده، تضرع به درگاه خدا در مشکلات زندگی است.

جعفری در پایان تاکید کرد: یکی دیگر از تضرع‌ها نسبت به درگاه خداوند که در ماه شعبان نیز بسیار مهم بوده، تضرع در طلب غفران است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1070105

مهمترین اخبار ایران و جهان: