نیوز سیتی!
23 اسفند 1401 - 19:09

پرداخت ۳۰ میلیارد تسهیلات اشتغالزایی به فرزندان ایثارگران گچساران/ اجرای ۲۵ برنامه فرهنگی روز شهید

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران گچساران گفت: به مناسبت روز شهید بیش از ۲۵ برنامه فرهنگی در این شهرستان برگزار گردید و این برنامه ها از دهه فجر امسال تاکنون اجرا شد .

 سید حسین حسینی در گفت و گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: برنامه های متعددی به مناسبت روز شهید در این شهرستان برگزار شد.

وی بیان کرد:به مناسبت روز شهید بیش از ۲۵ برنامه فرهنگی در این شهرستان برگزار گردید و این برنامه ها از دهه فجر امسال تاکنون اجرا شد .
 
سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران گچساران تصریح کرد: یادواره شهدای انقلاب، فرهنگی و دانش آموز، تجلیل از فرزندان شاغل فرهنگی، جشن روز جانباز، اجرای برنامه علمداران حماسه، تجلیل از جامعه ایثارگری شرکت توزیع نیروی برق، برپایی نمایشگاه شهدای ترور، مسابقات ورزشی دارت، اربعین شهید خوشنام، اردوی یکروزه دانش آموزی، یادواره شهدای دانشجوی دانشگاه آزاد واحد گچساران و کاشت نهال به یاد شهیدان از مهمترین این برنامه بوده است.
 
حسینی عنوان کرد: اداره بنیاد شهید گچساران امسال در زمینه درمان، مسکن، فرهنگی آموزشی، اشتغال و ... توانسته اقدامات مناسبی انجام دهد.
 
وی گفت: برپایی کلاس های روخوانی و روانخوانی، مسابقات قرآنی، اجرای برنامه گلشن وحی، برپایی مسابقات ورزشی، همایش پیاده روی ورزشی با حضور ایثارگران و خانوده آنها، جشنواره ورزشی مادر و کودک، ساماندهی تابلو شهیدان و دیوار نویسی در زمینه شهید و شهادت از مهمترین برنامه های برگزار شده در زمینه قرآنی، ورزشی و هنرهای تجسمی از سوی بنیاد شهید این شهرستان است.
 
سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران گچساران خاطرنشان کرد: برگزاری کلاس های تقویت علمی برای دانش آموزان، مشاوره تحصیلی برای دانش آموزان، برپایی جلسات ترویج فرهنگ ایثار و شهادت،پرداخت شهریه های دانشجویی، برگزاری مراسمات ملی و مذهبی از دیگر برنامه های اجرا شده در این مدت است.
 
حسینی بیان کرد: این شهرستان در دفاع مقدس یکهزارو ۸۶۳ جانباز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
 
وی افزود: از این تعداد یکهزارو ۱۶۱ نفر دارای جانبازی زیر ۲۵ درصد، ۴۲۸ نفر دارای ۲۵ تا ۴۹ درصد جانبازی، ۴۸ نفر ۵۰ تا ۶۹ درصد جانبازی و ۹ نفر ۷۰ درصد است.
 
سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران گچساران ادامه داد: هم اکنون ۱۶۵ نفر از پدر و مادر شهدای این شهرستان زنده و در قید حیات هستند.
 
حسینی تعداد فرزندان شهدای این شهرستان را ۲۳۴ نفر اعلام کرد و گفت: ۸۷ نفر از همسران شهید این شهرستان در قید حیات هستند.
 
وی اضافه کرد: امسال۲۳۰ میلیارد ریال تسهیلات کم بهره برای اشتغالزایی فرزندان ایثارگران این شهرستان در نظر گرفته شد که از این میزان تسهیلات اشتغالزایی تاکنون ۳۰ میلیارد ریال پرداخت شده است.
سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران گچساران تصریح کرد: این تسهیلات قرض الحسنه با کارمزد چهار درصد تا سقف یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال پرداخت شد.
حسینی اظهار کرد: مدت بازپرداخت این تسهیلات اشتغالزایی هفت ساله است.

انتهای پیام/۸۲۰۳۳

 
منبع: فارس
شناسه خبر: 1093149

مهمترین اخبار ایران و جهان: