نیوز سیتی!
27 اسفند 1401 - 16:46

ساخت 412 هزار واحد مسکونی در کشور کلید می خورد

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از ساخت 412 هزار مسکن در سال آینده خبر داد و گفت: ساخت مسکن در بافت های فرسوده 10 شهر کشور در دستور کار قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، اکبر نیکزاد ظهر امروز در مراسم افتتاح پروژه های عمرانی شهرداری قزوین که در برج تجارت شهر قزوین برگزار شد، با بیان اینکه بنیاد مسکن در سرفصل های مختلف فعال بوده و منشاء خیر و برکت است، اظهار کرد: از یک میلیون مسکن، ۴۰۰ هزار واحد مسکن باید احداث می شد که امسال ۳۸۸ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی در حال ساخت است و ساخت ۱۲ هزار واحد باقی مانده به همراه ۴۰۰ هزار واحد مسکونی دیگر در سال آینده باید کلید بخورد.

 وی با اشاره به ساخت مسکن در بافت های فرسوده 10 شهر کشور و مشارکت با شهرداری تهران برای ساخت ۱۱هزار و 230 واحد مسکن در بافت های فرسوده شهری افزود: ۱۵ سال است که مترو در حال احداث است و احداث خط ۴ مترو در دستور کار بنیاد مسکن قرار دارد. 

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به استقرار ستاد بازسازی در ۲۳ نقطه کشور ادامه داد: بنیاد مسکن در خدمت مردم است و شهرداری و شورای شهر قزوین هر زمان که مردم نیاز به پل سازی، جاده سازی، راه سازی و ساختمان سازی داشته باشند می توانند به بنیاد مسکن اعلام کنند. 

نیکزاد اضافه کرد: با احداث خط ۴ متروی تهران ثمره آن به کل کشور می رسد چرا که در چارچوب قانون، از شرکت های زیرمجموعه بنیاد مسکن ۸ درصد از فروش به حساب ۱۰۰ حضرت امام واریز می شود که از آن برای ساخت مسکن محرومین استفاده می شود و ثمره بسیار خوبی به یادگار خواهد داشت. 

وی قزوین را استان سرداران عزیز و شهدای گرانقدری همجون شهیدان رجایی،  بابایی و مرحوم حجت الاسلام ابوترابی فرد دانست و تصریح کرد: قزوین جایگاه خاصی در بین مردم ایران دارد و دبیرخانه مجمع جهانی شهرهای اسلامی است و مراسم مختلف در سطح بین المللی به میزبانی این شهر برگزار می شود.

 رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: قزوین در سرفصل های مختلف پیش رو است که می‌توان به مجموعه بزرگ گردشگری و تفریحی باراجین اشاره کرد که متعلق به همه ملت ایران است و مردم به راحتی می‌توانند از این نعمت خدادادی استفاده کنند. 

نیکزاد بیان کرد: برج تجاری احداث شده در قزوین دارای 238 واحد تجاری است که بسته مواد غذایی آماده شده و در شب عید تقدیم نیازمندان می شود.

پایان پیام/د

منبع: فارس
شناسه خبر: 1099605

مهمترین اخبار ایران و جهان: