نیوز سیتی!
20 خرداد 1402 - 09:44

مصرف آب در ایلام بیش ازمیانگین کشور است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ایلام با بیان اینکه مصرف آب مردم استان بیشتر از میانگین کشور است، گفت: هر شهروند ایلامی در شبانه روز بیش از ۳۵۰ لیتر آب مصرف می کند.

پرویز ناصری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ایلام صبح شنبه در گفت و گو با خبرنگار فارس در ایلام گفت: هر شهروند ایلامی در شبانه روز بیش از ۳۵۰ لیتر آب مصرف می کند در حالی که آمار میانگین مصرف آب در کشور ۱۵۰ لیتر است.

وی بیان کرد: طبق آمار بیش از ۵۰ درصد از جمعیت استان ایلام بیش از ۲ برابر الگو آب مصرف می کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ایلام یادآور شد: بررسی ها نشان می دهد امسال مصرف آب در استان ۱۵ درصد افزایش یافته که این آمار زنگ خطری برای استان در فصل تابستان است.

وی با اشاره به آغاز فصل تابستان و هوای گرم، از مردم استان خواست، در زمینه مصرف آب الگوها را رعایت کنند.

ناصری تصریح کرد: یکی از دلایل مصرف بالای آب در استان فرسودگی شبکه هاست، میزان هدر رفت آب در شبکه های آبرسانی بر افزایش مصرف در استان تاثیر دارد و یکی از اولویت های اساسی در آب و فاضلاب استان طی سال جاری تعویض شبکه های فرسوده آب است.

وی با اشاره به وجود انشعاب های غیرمجاز در استان، افزود: با برنامه های اجرایی آب و فاضلاب و فرهنگ سازی در این زمینه مسئله انشعاب های غیرمجاز در استان کاهش پیدا کرده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ایلام با اشاره به آمادگی آب و فاضلاب برای فصل تابستان و تامین آب استان، ابراز امیداری کرد: با همکاری مردم، از تابستان امسال بدون تنش و مشکل آبی عبور کنیم.

ناصری تصریح کرد: آب و فاضلاب استان ایلام در حال اجرای طرح آبی به ۱۲۸ روستای استان با اعتباری بالغ بر ۵۷۰ میلیارد تومان با میانگین پیشرفت بیش از ۷۰ درصدی است.

به گزارش خبرگزاری فارس، ۱۹۵ هزار مشترک تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب شهری استان ایلام هستند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1274293

مهمترین اخبار ایران و جهان: