نیوز سیتی!
26 اردیبهشت 1402 - 21:35

تشدید توفان گرد و خاک از نیمه شب امشب در شمال سیستان‌وبلوچستان

زاهدان- رئیس اداره پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان از شدت فعالیت سامانه باد و گرد و خاک، در شمال استان خبر داد.

علی ملاشاهی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به صدور هشدار هواشناسی سطح نارنجی جوی، افزود: از نیمه شب امشب سه شنبه تا ظهر فردا چهارشنبه (۲۶ تا ۲۷ اردیبهشت) وزش باد شدید و گردوخاک و در نقاط مستعد توفان گردوخاک برای مناطق شمالی استان پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: طی این مدت، احتمال افزایش غبار در مناطق مرکزی استان وجود دارد و باد نسبتاً شدید نیز در نوار غربی استان رخ خواهد داد.

وی ضمن اشاره به این مطلب که کل منطقه سیستان تحت تأثیر این سامانه قرار خواهد داشت، گفت: طی مدت فعالیت این سامانه، خیزش گرد و خاک، کاهش شدید دید و کیفیت هوا، کاهش نسبی و موقتی دما، احتمال افزایش غبار در مناطق مرکزی و باد و گرد و خاک در نوار غربی استان دور از انتظار نیست.

وی توصیه کرد: ساکنان مناطق تحت تأثیر این سامانه، در زمان غبار آلود شدن هوا از ترددهای غیر ضروری خودداری کرده و گلخانه داران از سازه‌های گلخانه‌ها محافظت کرده و برای کاهش خسارات احتمالی تمهیدات لازم در نظر گرفته شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1216549

مهمترین اخبار ایران و جهان: