نیوز سیتی!
19 اردیبهشت 1402 - 19:57

مشارکت ۶۰ هزار دانش‌آموز اردبیلی در جشنواره «ابتکارات و اختراعات»

اردبیل- معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: جشنواره «جابربن حیان» با همراهی ۶۰ هزار دانش‌آموز ابتدایی خلاق و نوآور در اردبیل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، وحید خدابنده عصر سه‌شنبه در آئین اختتامیه جشنواره «جابربن حیان» در اردبیل اظهار کرد: در این جشنواره دانش‌آموزان مقطع ابتدایی سعی کردند تا آثار و دستاوردهای علمی و پژوهشی خود را در معرض نمایش بگذارند.

وی تصریح کرد: از مناطق و نواحی مختلف آموزش و پرورش استان آثاری به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده بود که در نهایت از بین این آثار به برترین‌ها با محوریت فناوری و نوآوری‌های جدید جوایزی اهدا می‌شود.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان اردبیل هدف از برگزاری این جشنواره را توسعه فرهنگ تحقیق و پژوهش و انجام فعالیت‌های تخصصی با رویکرد فناوری‌های جدید اعلام کرد و گفت: در این جشنواره سعی شد تا آثار برتر در قالب نمایشگاه مدرسه‌محور و مهارت‌محور در معرض دید علاقه‌مندان قرار گیرد تا نسل آینده بیشتر با فضای علمی و رقابتی این رویداد آشنا شوند.

خدابنده مشارکت ۶۰ هزار دانش‌آموز استان اردبیل را در مقطع ابتدایی در این رویداد یادآور شد و افزود: امیدواریم در سال‌های آینده با نگاه کیفی این رویداد بهتر و شایسته‌تر از سال‌های گذشته برگزار شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: معاونت آموزش ابتدایی تلاش می‌کند تا در طول سال در قالب چنین رویدادهایی دانش‌آموزان به ویژه نسل‌های آینده را ترغیب و تشویق به اجرای طرح‌های مختلف خلاقانه و نوآورانه کرده تا در قالب این رویداد از برترین‌ها تجلیل شود.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان اردبیل اضافه کرد: در مقطع ابتدایی معلمان ما تلاش می‌کنند تا در دروس مختلف دانش‌آموزان را با موضوع و محوریت تحقیق، پژوهش و کارهای گروهی بیشتر آشنا کرده و زمینه حرکت‌های تحولی را در نظام تعلیم و تربیت فراهم کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، در پایان این جشنواره از ۱۴ دانش‌آموز برتر استان در مقطع ابتدایی در گروه‌های مختلف تحقیقی، پژوهشی و نوآورانه با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1200893

مهمترین اخبار ایران و جهان: