نیوز سیتی!
17 اردیبهشت 1402 - 15:02

پس از گذشت 7 سال، مشکل مسکن 549 نفر مریوانی رفع شد

رییس کل دادگستری کردستان از حل مشکل 549 نفر از اعضای تعاونی مسکن بسیج مریوان موسوم به پلاک «16» همزمان با سفر رییس قوه قضائیه با ورود دستگاه قضایی و پس از 7 سال خبر داد.

حجت‌الاسلام سیدحسین حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: در پی سفر استانی ریاست معظم قوه قضاییه به کردستان و با ورود دستگاه قضا و در ادامه روند ساماندهی تعاونی‌های مسکن استان، مشکلات مربوط به این تعاونی مسکن حل و فصل شد.

وی تصریح کرد: در این راستا از سال گذشته و با تشکیل کارگروهی متشکل از دادستانی، فرمانداری و شهرداری مریوان توافق‌نامه‌هایی میان اعضای تعاونی مسکن و شهرداری تنظیم و مقرر شد تا شهرداری برابر مقررات نسبت به صدور پروانه ساختمانی برای افرادی که دارای قولنامه مالکیت هستند، اقدام نماید.

رییس‌کل دادگستری استان کردستان افزود: بدنبال سفر حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای به استان و دستورات رییس عدلیه، مشکلات این اعضای تعاونی پس از 7 سال حل و فصل شد و جهت تشریفات قانونی اخذ پروانه ساختمانی به اعضاء این تعاونی اعلام شد.

وی خاطرنشان ساخت: با اجرا شدن تدابیر و تصمیمات اتخاذی، مشکلات چندین ساله 549 نفر عضو این تعاونی مسکن که بالغ بر 97 هکتار وسعت دارد، مرتفع شد و همچنین از ورود بیش از 500 پرونده به محاکم قضایی جلوگیری شد.

انتهای پیام 2330/71

منبع: فارس
شناسه خبر: 1194693

مهمترین اخبار ایران و جهان: