نیوز سیتی!
31 اردیبهشت 1402 - 09:00

خیر گلستانی پای آب را به نهبندان باز کرد/ ۲۵۰۰ متر لوله کشی آب در روستای هیرد

با اجرای طرح نذر آب پنج، از سوی خیرین گلستانی، عملیات آب رسانی روستای هیرد در استان خراسان جنوبی افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر گلستان، برخی از مناطق گرمسیری با اثرات ناشی از خشکسالی و بی آبی بیش از سایر مناطق دست و پنجه نرم می کنند‌‌.

جمعیت هلال احمر چند سالی است که به موضوع تغییرات اقلیمی توجه بیشتری دارد و طرح ملی نذر آب را در مناطق متاثر از خشکسالی اجرا می کند.

استان گلستان برای پنجمین سال متمادی این‌ طرح را اجرا می کند و امسال با تیم درمانی و حمایتی داوطلبی به روستای «چاه عباس اردونی» در شهرستان نهبندان استان خراسان جنوبی عازم شده است.

«داود بخشی» یکی خیرینی است که هرساله برای ادای نذر خود کاروان سلامت گلستان را همراهی می کند.

بخشی در بازدیدی که از روستای هیرد در ۱۳۰ کیلومتری شمال غرب نهبندان به عمل آورد تصمیم گرفت نذر خود و سایر خیرین گلستانی که او نماینده آنهاست را در این روستای متاثر از خشکسالی ادا کند.

با کمک داود بخشی و دوستان خیّر او ۲ هزار و ۵۰۰ متر لوله کشی آب در روستای هیرد رسانی انجام و آب به روستا رسیده است که با حضور نماینده خیرین گلستان این آب رسانی افتتاح شد.

این داوطلب نیک اندیش درباره این اقدام خیر خواهانه می گوید: «هلال احمر با مدیریت قوی که دارد می تواند کمک ها را به جایی که نیاز وجود دارد برساند، هلال احمر از دل مردم برآمده و به همین دلیل در دل مردم جای دارد.»

انتهای پیام/۸۳۰۰۴

منبع: فارس
شناسه خبر: 1226693

مهمترین اخبار ایران و جهان: