نیوز سیتی!
29 اردیبهشت 1402 - 16:18

مسکن مهمترین دغدغه جوانان در ازدواج/ فرزندآوری جدی گرفته شود

شاهرود- امام جمعه موقت شاهرود بابیان اینکه زمین و مسکن به دغدغه مهم جوانان برای ازدواج تبدیل شده است، گفت: رفع این موانع به رشد و جوانی جمعیت کمک می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام احمد نظری ظهر آدینه در خطبهه‌های نماز جمعه این هفته شاهرود به میزبانی مصلای مدرسه قلعه این شهر ضمن بیان اینکه سی اردیبهشت ماه در تقویم به نام روز ملی جمعیت نامگذاری شده که این باید به فرصتی برای حل بحران جمعیت تبدیل شود، ابراز داشت: کاهش ازدواج یکی از مواردی که همانند سدی مانع رشد جمعیت می‌شود لذا باید برای شکستن این سد تسهیل شرایط ازدواج در برنامه ریزی ها لحاظ شود.

وی ضمن بیان اینکه تأمین زمین، مسکن و سرپناه برای بسیاری از جوانان تبدیل به آرزوی محال شده است، افزود: تا زمانی مشکل مسکن حل نشده نمی‌توان انتظار رشد جمعیت را داشت لذا این مهم می‌طلبد تا حل آن در اولویت اول مسئولان و مدیران قرار گیرد.

امام جمعه موقت شاهرود بابیان اینکه در صورت فراهم شدن سرپناه مشکل ازدواج نیز رفع خواهد شد، ابراز داشت: اگر چه تاکنون نیز اقداماتی برای تسهیل ازدواج به اجرا در آمده اما کافی نیستند و باید برخی مشکلات نظیر مسکن به صورت ریشه‌ای و بنیادی حل شوند.

نظری بابیان اینکه موضوع کاهش جمعیت جوان نه در این برهه کنونی بلکه بیش از یک دهه پیش توسط رهبر معظم انقلاب مطرح شده است، تصریح کرد: اگر به دین مبین اسلام نیک بنگریم در خواهیم یافت که این توصیه و سفارش در قرآن نیز ذکر شده و افراد را فرزند آوری توصیه کرده است.

وی ضمن بیان اینکه ۳۰ مورد تسهیلات فرزند آوری در کشور به تصویب رسیده است، افزود: این دغدغه رهبر معظم انقلاب و مردم باید جدی گرفته شود و مسئولان برای گره گشایی از بندهای موانع تلاش کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1223005

مهمترین اخبار ایران و جهان: