نیوز سیتی!
12 خرداد 1402 - 17:12

دشمنان به دنبال پروژه امام‌زدایی از ایران هستند

کرج- نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس گفت: دشمنان پروژه امام‌زدایی از ایران را در زمان حیات امام (ره) وحتی بعد از ایشان شروع کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا عباسی ظهر جمعه در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه کمالشهر با تبریک ایام مبارک دهه کرامت و همچنین تسلیت به مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره)، اظهار کرد: ایام منتسب به امام راحل است، بعد از جنگ جهانی دوم در یک دنیای مادی جهان به دو قطب شرق و غرب تقسیم شده بود و اگر هر دولت و کشوری قرار بود که در کره خاکی به زیست سیاسی خود ادامه دهد یا باید در زیر سلطه غرب یا زیر سلطه شرق حرکت می‌کرد.

وی افزود: امام راحل طرحی نو درانداختند و الگوی جدیدی را به جهانیان ارائه دادند که دین می‌تواند حاکمیت و اداره جهان را به عهده بگیرد.

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر این اساس مسیر را حضرت امام (ره) در سال ۱۳۴۰ شروع کردند ولی از سال ۱۳۴۲ به بعد حرکت امام یک نمود ظاهری پیدا کرد.

وی با اشاره به دو اقدام بزرگ امام راحل تصریح کرد: یکی از کارهای حضرت امام این بود که نظام سلطه ستمشاهی که چند هزار سال در این کشور حاکم بود را سرنگون کردند و دوم اینکه نظام دینی را پایه گذاری کردند.

عضو کمیسیون شکاورزی مجلس خاطرنشان کرد: شاید خیلی‌ها در ویژگی اول با امام مشترک بودند، در برهه‌هایی حرکتی مقابل نظام شاهنشاهی آغاز شد، ولی این طور نبود که بتوانند یک نظام اسلامی را حاکم کنند. ولی حضرت امام خمینی یک نظام دینی ارائه دادند و به دنیا اعلام کردند که دین می‌تواند اداره جامعه اسلامی را در تمام شئونات به عهده بگیرد.

عباسی گفت: وقتی این نظام شکل گرفت خیلی از مردم دنیا قرار است بر اساس این نظام حرکت کنند، یک حرکتی شروع شده، سلطه غرب و شرق را به هم ریخته، یک حرف جدیدی را به دنیا اعلام می‌کند و فطرت آزادی خواه مردم دنیا به دنبال این حرکت شروع می‌شود و ادامه مسیر می‌دهد.

وی با بیان اینکه بعد از شکل‌گیری نظام دشمنان به فکر این افتادند که در نطفه این حرکت را خفه کنند، اظهار کرد: در همان ماه‌ها و سال‌های اول به سمت سرنگونی این نظام حرکت کردند، ولی آن تدابیر حضرت امام و آن اعتماد و ایمانی که حضرت امام به خدا داشتند، و آن وحدت مردمی که ایشان به دنبال جریان خودشان کشاندند و مردم را به صحنه آوردند و رهبری هوشمندانه امام باعث شد که ما بتوانیم گردنه‌های سخت را در نظام اسلامی پشت سر بگذاریم.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با تاسی و الگو گرفتن از امام این جریان نه تنها در ایران بلکه در کل جهان ادامه پیدا خواهد کرد و دشمن این را متوجه شده است و برای آن برنامه دارد که چگونه این مسیر حرکتی را متوقف کند.

وی با بیان اینکه پروژه امام‌زدایی را در زمان حیات امام (ره) وحتی بعد از ایشان شروع کردند، گفت: بعد از جنگ تحمیلی و ارتحال امام و بعد از اینکه رهبر معظم انقلاب به رهبری نظام منسوخ شدند، جریان‌های مختلفی شروع شد و یکی از آن جریان‌ها جریان فن سالار و تکنوکراتی بود که جامعه را دیگر نمی‌توان با سبک افکار امام تبیین کنیم و باید یک مشی جدیدی را در پیش بگیریم.

وی افزود: در دوره اصلاحات عده‌ای ریشه‌های اندیشه‌های امام را وارونه جلوه دادند و عنوان می‌کردند مسیر اشتباه است، ولی جریان لیبرال و جریانی که اصلاح طلبان از سال ۷۶ دنبال کردند، این بود که اصلاً از ابتدا مسیر اشتباه بوده و باید مسیر را تغییر دهیم و به گونه‌ای دیگر حرکت کنیم.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی گفت: در آذر ماه سال ۱۳۷۷ امام راحل فرمودند، اشخاصی از انقلاب برگشته اند راه امام را رها کرده اند یا بنا دارند آنها را رها کنند، با لحن‌های مختلف به خصوص در زمان دولت جدید (اصلاحات)، البته در دولت قبل (دولت کارگزاران) هم بود ولی به این شدت نبود. در زمان دولت جدید بهانه پیدا کردند.

وی با بیان اینکه به همین خاطر رهبر معظم انقلاب در سال ۱۳۷۸ سال را با عنوان سال "امام خمینی (ره) نامگذاری کردند، گفت: در این مسیر امام زدایی برگردانده شد و تفکر و شخصیت، مشی امام با گفتمان‌ها و جلسات خوبی که برگزار شد جلوی اتفاق ناگوار (امام زدایی) گرفته شد.

دکتر عباسی با اشاره به اینکه در سال ۷۸ پروژه امام زدایی مجدد شروع شد، گفت: مثل جنگ احزاب تمام احزاب مختلف منافقین داخلی و خارجی، مزدوران استکبار، استکبار و صهیونیست وارد میدان شدند، تا کار انقلاب را تمام کنند، اما مردم بصیر ما در ۹ دی ماه سال ۱۳۸۸ یک اتفاق تاریخی را رقم زدند و کل جریانی که می‌خواست انقلاب و مسیر انقلاب را منحرف کنند با رهبری حضرت آقا این مسیر را متوقف کردند.

وی با اشاره به اجرای پروژه تحریف امام که در دستور کار منافقان و دشمنان داخلی و خارجی قرار گرفت، عنوان کرد: اگر برای امام مراسم و یادبود برگزار می‌شود، عده‌ای به دنبال این هستند که این مراسم مثل مردگان عادی یک مجلس ختمی بگیریم و تمام، اما در مراسم‌های ارتحال امام باید مسیر و تفکر ایشان مطرح شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1257305

مهمترین اخبار ایران و جهان: