نیوز سیتی!
25 اردیبهشت 1402 - 14:03

پیگیری درخواست و تسریع راه‌اندازی کلینیک ترس از زایمان در غرب کشور

رییس دانگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در تلاش هستیم که کلینیک ترس از زایمان را در بیمارستان معتضدی راه‌اندازی شود و قطعا این کلینیک تاثیر بسزایی در کاهش ترس مادران از زایمان خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، قباد محمدی رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه امروز در مراسم روز ماما که در آمفی تئاتر بیمارستان طالقانی برگزار شد، در جمع ماماهای استان با قدردانی از زحمات ماماها و تبریک روز ماما، اظهار کرد: جامعه مامایی از قشر زنان هستند و این نشان دهنده نقش و جایگاه زنان در موضوع مهم فرزندآوری است.

وی هدف اصلی ماماها را در تلاش برای خلقت یک انسان توصیف کرد و ادامه داد: توفیق به دنیا آوردن نوزادان توفیق کمی نیست و ماماها در بین جامعه زنان بیشترین نقش را در مسیر خلقت دارند از زمانی‌که مادر باردار می‌شود تا زمانی‌که نوزاد به دنیا می‌آید و همچنین مهمترین نقش در سلامت نوزاد را نیز ایفا می‌کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خاطرنشان کرد: باید مراقب بود اگر مامایی از رسالت اصلی خود که همان تلاش برای خلقت یک انسان است، دور بیفتد اعتبار ماماها زیر سوال می‌رود‌.

وی مامایی را یک حرفه مقدس دانست و افزود: حرفه مامایی با هیچ انگیزه مادی قابل قیاس نیست آنچه که بیش از پیش اهمیت این حرفه را  جلوه‌گر می‌کند عشق‌ ورزی و نوع‌دوستی است که در آن نهفته است‌ و ارزش معنوی بالایی دارد.

محمدی گریزی به اهمیت مبحث جوانی جمعیت داشت و گفت: در سال‌های آینده کشور با یک بحران حمعیتی رو به رو خواهد شد و در این میان جامعه مامایی مهمترین نقش را در تشویق مادران و به دنیا آمدن فرزندان سالم‌ می‌توانند ایفا کنند.

وی در پایان، خاطرنشان کرد: دانشگاه در تلاش است که کلینیک ترس از زایمان را در بیمارستان معتضدی راه‌اندازی کند و قطعا این کلینیک تاثیر بسزایی در کاهش ترس مادران از زایمان خواهد داشت.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1213793

مهمترین اخبار ایران و جهان: