نیوز سیتی!
25 اردیبهشت 1402 - 00:18

لحظه به لحظه با انتخابات ترکیه| الجزیره: افزایش احتمال دو مرحله‌ای شدن انتخابات

با رسیدن آرای رجب طیب اردوغان به زیر 50 درصد، بیشتر ناظران انتخابات ریاست جمهوری ترکیه معتقدند که این انتخابات به دور دوم خواهد کشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، مراکز اخذ رای در سرتاسر ترکیه ساعت 17 به وقت محلی بسته شد و شمارش آرا آغاز گردیده است. در حالی طبق نتایج اولیه رجب طیب اردوغان رئیس جمهور فعلی اختلاف 10 درصدی با رقیب خود کمال قلیچدار دار اوغلو داشت اما با شمارش صندوقهای بیشتر اختلاف میان این دو نامزد به کمترین حد خود رسیده است.

آخرین اخبار انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی ترکیه را اینجا دنبال کنید؛

00:25 کمیسیون انتخابات ترکیه در واکنش به اظهارات کمال قلیچدار اوغلو که خواستار اضافه شدن هرچه سریعتر داده های انتخابات در استانها در تجمیع نتایج شده بود گفته، هیچ تاخیری در وارد کردن داده‌های ما وجود ندارد و طبق قانون دائماً آن را با احزاب حاضر در انتخابات به اشتراک می‌گذاریم.

00:15 شبکه الجزیره در صفحه پوشش ویژه انتخابات ریاست جمهوری خود نوشت، با رسیدن آراء اردوغان به زیر 50 درصد احتمال دو مرحله ای شدن انتخابات بیش از پیش افزایش یافته است.

00:12 با شمارش  92 درصد آراء انتخابات ریاست جمهوری رجب طیب اردوغان با کسب  49.76 درصد و کمال قلیچدار اوغلو با 44.49 در جایگاه دوم است.

بسیاری از کارشناسان میگویند که احتمال دو دوره ای شدن این انتخابات بسیار زیاد است. 

در حال تکمیل..

منبع: فارس
شناسه خبر: 1212505

مهمترین اخبار ایران و جهان: