نیوز سیتی!
11 دی 1402 - 20:24

تفریح عیاشی در کاخ سفید؛ بایدن یک‌سوم سال ۲۰۲۳ را در تعطیلات گذراند!

یک وبگاه خبری آمریکایی در گزارشی نوشت که رییس جمهور این کشور بیش از یک سوم سال ۲۰۲۳ را در اقامتگاه‌های تفریحی به‌سر برده است!

فارس‌پلاس؛ دیگر رسانه‌ها - وبگاه خبری محافظه‌کار دیلی‌وایر در گزارشی نوشته است که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا یک‌سوم سال ۲۰۲۳ را دور از کاخ سفید بوده است؛ چه در تعطیلات، چه در اقامتگاه ییلاقی رئیس جمهور (کمپ دیوید) و چه در دلاوِر!

این گزارش که در ابتدا نیویورک‌پست آن را منتشر کرد، نشان می‌دهد که بایدن در مجموع ۱۳۸ روز معادل ۳۷ درصد سال ۲۰۲۳ را در یکی از اقامتگاه‌های مذکور سپری کرده است.

گزارش نیویورک‌پست زمانی جالب‌تر است که بدانیم که بایدن در زمان انتشار این گزارش نیز با خانواده‌اش در سن‌کروی واقع در جزایر ویرجین در حال سپری کردن تعطیلات بوده است!

تمایل زیاد بایدن به سپری کردن اوقاتش در خارج از کاخ سفید تنها به سال ۲۰۲۳ محدود نشده، به طوری که، رئیس جمهور آمریکا تاکنون تقریباً ۴۱۷ روز از دوران ریاست جمهوری‌اش را در تعطیلات بوده است.

کمیته تحقیقات ملی جمهوری‌خواهان چهارشنبه هفته گذشته در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: بایدن وارد جزایر ویرجین شد؛ جایی که آخرین روزهای سال را کنار ساحل سپری خواهد کرد. بایدن ۴۷۱ روز معادل ۳۹ درصد دوران ریاست جمهوری‌اش را در تعطیلات به سر برده است.

براساس گزارشی که دیلی‌میل پارسال منتشر کرد، بایدن با این سرعتی که در خوشگذرانی در پیش گرفته، از حیث سپری کردن اوقات در تعطیلات، از تمام رؤسای جمهور تاریخ آمریکا سبقت خواهد گرفت. در صورتی که او همچنان ۳۹ درصد دوران ریاست جمهوری‌اش را در تعطیلات سپری کند، مجموع دوران دوری‌اش از کاخ سفید در طول دوره احتمالی، یک هزار و ۱۰۶ روز یا به عبارتی اندکی بیش از سه سال خواهد شد!

در ادامه این گزارش به مدت زمان حضور دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در تعطیلات اشاره شده است. ترامپ در دوران حضور چهارساله‌اش در کاخ سفید، در مجموع ۳۸۱ روز در تعطیلات بود و این عدد برای باراک اوباما، رئیس جمهور اسبق این کشور در طول دو دوره حضور در دفتر بیضی کاخ سفید، در مجموع ۳۲۸ روز است.

به گزارش مهر، همچنین جرج دابلیو بوش، دیگر رئیس جمهور اسبق آمریکا در جریان دو دوره ریاست جمهوری‌اش، در مجموع ۱۰۲۰ روز دور از کاخ سفید و تقریباً نیمی از این مدت را صرف هرس‌کردن درختان مزرعه‌اش در تگزاس بود اما بایدن ظاهراً قصد دارد از او سبقت بگیرد.

بایدن اغلب به دلیل زمان‌بندی عجیب سفرهایش و ترک کردن واشنگتن درست همزمان با بروز بحران، مورد انتقاد قرار گرفته است. او همزمان با حریق مرگبار و ویرانگر هاوایی، یک هفته را در دریاچه تاهو سپری کرد و تنها چند ساعت کوتاه در شهر حریق‌زده مائوی بود!

پایان پیام/ت

منبع: فارس
شناسه خبر: 1623449

مهمترین اخبار ایران و جهان: