نیوز سیتی!
10 بهمن 1402 - 17:23

مشکل مردم را نمی‌توان بدون استفاده از خود آنان حل کرد

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه مشکل مردم را نمی‌توان بدون استفاده از خود مردم حل کرد، گفت: اخلال در معیشت و بازی باروح و روان و اعصاب مردم از رویکردهای اصلی دشمن در روزهای حساس پیشرو است.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مالک رحمتی بعد از ظهر امروز در جلسه ستاد تنظیم بازار استان اظهار کرد: ما نمایندگان دولتی مردمی هستیم که رئیس‌جمهورش دغدغه معیشت مردم را دارد.
 
وی با اشاره به این که  باید عرضه و تقاضا در بازار به‌گونه‌ای درست تنظیم شود که هیچ التهابی در بازار نباشد؛ افزود: اخلال در معیشت و بازی باروح و روان و اعصاب مردم از رویکردهای اصلی دشمن در روزهای حساس پیشرو است.
 
نماینده عالی دولت در آذربایجان شرقی بیان کرد: در آستانه انتخابات، ثبات در قیمت‌ها و فراوانی کالاها باید خط‌قرمز ما باشد.
 
وی تأکید کرد: البته در کنار تنظیم بازار باید تأمین به‌موقع مواد اولیه صنایع و واحد‌های تولیدی نیز باید مدنظر باشد.
 
استاندار آذربایجان شرقی گفت: اگر تأمین کالاهای اساسی به‌موقع انجام نشود، در مراحل بعدی از جمله توزیع و مصرف نیز دچار مشکل می‌شویم.
 
رحمتی تشریح کرد: منسجم کردن شبکه ارتباطی برای تأمین، توزیع و نظارت درست بازار به‌عنوان اصل و اساس تهیه نیاز مردم باید در اولویت نهادهای مسئول باشد.
 
وی با بیان اینکه مشکل مردم را نمی‌توان بدون استفاده از خود مردم حل کرد، گفت: استفاده از ظرفیت نهادهای مردمی از قبیل اتحادیه صنفی و کاسبان امین در نظام توزیع، کارایی بالایی دارد.
 
وی افزود: در حوزه نظارت بر عرصه کالاهای اساسی و مصرفی عید نیز هم‌افزایی بین اداره‌های کل تعزیرات و صمت و اتاق اصناف و بسیج ضروری است.
 
وی اضافه کرد: استانداردهای اعلامی تأمین ذخایر کالاهای اساسی نیز کف موضوع بوده و باید برای رقمی بالاتر از آن در سطح استان تدبیر اتخاذ کرد.
 
استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: نمایشگاه‌های عمومی با محوریت اصناف درون استان برای تسهیل دسترسی مردم به کالاهای اساسی و پرمصرف نیز در آستانه عید باید گسترش یابند.
               

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1654793

مهمترین اخبار ایران و جهان: