نیوز سیتی!
31 فروردین 1403 - 16:33

امر به معروف و نهی از منکر وظیفه همگانی است

امام جمعه موقت بیرجند گفت: مردم باید مطالبه‌گر و خودشان سهیم باشند و با امر به معروف و نهی از منکر که وظیفه همگانی است، وارد میدان شوند و از طرح فراجا حمایت کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، حجت الاسلام  والمسلمین محمد مختاری امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه بیرجند اظهار کرد: همه تلاش پیامبران این بوده که همه ابعاد وجودی انسان را رشد و پرورش دهند لذا باید طبق برنامه الهی حرکت کنیم که آسیب نبینیم.

وی با بیان اینکه تقوای جنسی یکی از ابعاد تقوا است، ادامه داد: انسان‌های مومن و متدین باید وظایف خود در حوزه مسائل جنسی آشنا شوند تا رشد کنند.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین مختاری با یادآوری اینکه دشمن در اندلس قدیم با ترویج بی بندوباری و فساد توانست مسلمانان را شکست دهند، افزود: تا مردم ما عفاف و حجاب و دین دارند بر دشمن غلبه خواهند کرد؛ بنابراین همه ما باید به این مسائل و تقوای جنسی توجه کرده و رعایت کنیم.

وی با اشاره به اینکه حجاب قانون کشور و رعایت قانون در همه دنیا واجب و لازم است، بیان کرد: امروز حجاب یک مسئله ملی و امنیتی است و دشمن با شعارهای فریبنده زن، زندگی و آزادی امنیت کشور را هدف قرار داده و به دنبال براندازی نظام اسلامی است. همه مردم باید مراقب کرامت انسانی خود باشند و برخلاف مصالح ملی و امنیتی کشور حرکت نکنند.

حجت‌الاسلام مختاری با اشاره به اینکه همه نهادها و فعالان فرهنگی موظف هستند در حوزه عفاف و حجاب تبیین‌گری کنند، گفت: دشمن با غول رسانه‌ای گاهی ذهن جوانان را منحرف می‌کند که ما با تبیین‌گری وظیفه داریم آنان را نسبت به نقشه‌های دشمن آگاه کنیم.

وی با بیان اینکه دولت و حکومت اسلامی نیز در این زمینه وظیفه دارد و باید قبل از همه در دستگاه‌های اجرایی مسئله عفاف و حجاب را نهادینه کنند، ادامه داد: مردم باید مطالبه‌گر و خودشان سهیم باشند و با امر به معروف و نهی از منکر که وظیفه همگانی است، وارد میدان شوند و از طرح فراجا حمایت کنند.

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به اینکه بی‌تفاوتی در حوزه عفاف و حجاب خطرناک است، افزود: ما حمایت و پشتیبانی خود را از اقدام ارزشمند فراجا اعلام می‌کنیم و باید قاطعانه و در چارچوب قانون با این پدیده شوم کشف حجاب‌ها در سطح جامعه برخورد شود. 

حجت‌الاسلام والمسلمین مختاری در ادامه به مسئله فلسطین به عنوان مهمترین مسئله جهان اشاره کرد و کشتار مردم مظلوم غره را فاجعه جامعه بشریت دانست و گفت: «وعده صادق» عملیات مشروع، دفاعی و به موقع رزمندگام اسلام تبریک می‌گوییم و خدا را بخاطر این عملیات که مایه عزت و غرور است، شاکریم.

وی با اشاره به اقتدار جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: ما با نعمت فرهنگ فاخر اسلامی و شهادت‌طلبی این مسیرها را طی کردیم و استبداد 2500 ساله را برانداختیم و نباید از آن غفلت کنیم.

 خطیب جمعه موقت بیرجند با تأکید بر لزوم حفظ و تثبیت فرهنگ اسلامی در جامعه که موجب قوت و قدرت ایرانیان شد، افزود: ولایت فقیه و رهبری امامین انقلاب نعمت دیگری است که باید قدردان آن باشیم و ایشان پیوسته تأکید داشتند که با ایران قوی می‌توان با دشمن مقابله کرد.

وی با بیان اینکه نیروهای مسلح انقلابی و ولایی جمهوری اسلامی ایران نعمت دیگری است که برای کشور قدرت دفاعی ایجاد کردند، گفت: با طراحی عالی و اجرای مقتدرانه عملیات «وعده صادق» با دشمن متجاوز مقابله کردند.

حجت الاسلام مختاری عنوان کرد: خداوند را به خاطر مردم غیرتمند و متدین ایران اسلامی شاکریم که در طول انقلاب به میدان آمدند و مدافع و حامی بودند و همگامی ملت، ولایت و نیروهای مسلح این افتخار(عملیات وعده صادق) را آفرید.

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه تاریخ بشر در گستره زمین و زمان عرصه حق و باطل بوده، افزود: اما باطل با تحریف و تزور خود را حق جلوه داده اما امروز نقاب از چهره باطل افکنده شده است.

وی در ادامه مقایسه فرهنگ اسلامی و فرهنگ مادی و استکباری را لازم دانست و تصریح کرد: فرهنگ اسلام مدافع مظلوم است اما فرهنگ مادی بیش از شش ماه است که مردم مظلوم غزه را به خاک و خون کشانده است.

حجت الاسلام مختاری به تفاوت اسلام ناب محمدی با اسلام امریکایی اشاره کرد و افزود: هنوز برخی دل در گرو اسلام عربستان و کسانی دارند که نوکر استکبار هستند و در مقابل کشتار مسلمانان غزه سکوت دارند.

انتهای پیام/250

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1701549

مهمترین اخبار ایران و جهان: