نیوز سیتی!
28 دی 1402 - 15:25

استاندار خراسان رضوی: ضریب مشارکت در خراسان رضوی بالا خواهد بود

استاندار خراسان رضوی گفت: بر اساس شواهد موجود، ضریب مشارکت استان خراسان رضوی بالا خواهد بود؛ از این رو امیدواریم با تلاش همگانی انتخابات خوبی در سراسر کشور رقم بخورد.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد؛ یعقوبعلی نظری، در همایش آموزشی توجیهی فرمانداران در شعب اخذ رای انتخابات(۱۱ اسفند) مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری که صبح امروز در مجتمع آیه‌های مشهد برگزار شد، اظهار کرد: ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار واجد شرایط اخذ رأی در استان حضور دارند. 

وی ابراز کرد: نمایندگان فرماندار در خط عمل سیاسی انتخابات حضور پر رنگ دارند و بار اصلی بر دوش آن هاست. آن ها برای بالا بردن سطح مشارکت می توانند از دعوت چهره به چهره بهره ببرند. 

نظری خاطر نشان کرد: در این دوره تلاش شده تا نقایص کاهش پیدا کند و نمایندگان فرماندار با رفتار و حفظ احترام و مدیریت فضا می توانید بر سرعت انتخابات و روند اخذ رأی به عنوان مهره موثر عمل کنند.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه مردم در انتخابات امسال برای حل مشکلات خود نمایندگانی شایسته را انتخاب خواهند کرد، ادامه داد: بر اساس قرائن موجود، ضریب مشارکت استان ما بالا خواهد بود. لذا امیدواریم با تلاش همگانی انتخابات خوبی را داشته باشیم.

وی با خاطر نشان کردن اینکه مسئولان شعب و نمایندگان فرماندار در خط مقدم تحقق مردم‌سالاری دینی هستند، افزود: معادل این عزیزان در دفاع مقدس فرمانده دسته است که مسئولیت اصلی مبارزه بر دوش آن‌ها بود.

 وی امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت را شاخصه های انتخابات نظام جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و گفت: باور ما این است که نمایندگان فرماندار به این دلیل که برخاسته از مردم هستند، می‌توانند طیف‌های مختلف را به‌صورت میدانی به مشارکت دعوت کنند.

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: ۴۶۰۰شعبه اخذ رأی برای تعیین ۱۸ نماینده مجلس و ۶ نماینده خبرگان در خراسان رضوی در ۳۴ شهرستان و ۱۲ حوزه اصلی انتخابیه برپا شده و بیش از ۸۰ هزار نفر عوامل اجرایی اعم از مسئولان شعب و میدان‌داران دیگر در فرآیند اخذ رأی مشارکت دارند تا از میان ۷۸۰ نفر نامزد تأیید صلاحیت شده از میان ۱۷۴۴ نفر ثبت‌نام‌کننده قطعی، مهمانان کرسی‌های مجلس انتخاب شوند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1642005

مهمترین اخبار ایران و جهان: