نیوز سیتی!
03 بهمن 1402 - 15:29

هلدینگ خلیج‌فارس در حاشیه جاده وفاق شهرک مسکونی می‌سازد

استاندار بوشهر گفت: هلدینگ خلیج‌فارس وابسته به صندوق‌های بازنشستگی نفت و تامین اجتماعی درخواست ساخت شهرک مسکونی در محدوده ۱۶۰ هکتاری حاشیه جاده وفاق دارد که ما اعلام آمادگی کرده‌ایم.

به گزارش خبرگزاری فارس استان بوشهر، احمد محمدی‌زاده استاندار بوشهر ظهر امروز در جریان سفر کاروان خدمت استانداری در حاشیه بازدید از مرکز فنی و حرفه‌ای  شهرستان دیر در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: شهرستان دیر دارای طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی و اقتصادی زیادی دارد و این شهرستان به یک کارگاه تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه بخشی از عمده‌ترین‌ها طرح‌ها بازدید کردیم، افزود: طرح اصلی ما در حوزه راه جاده وفاق است که دو شهر جنوب استان یعنی دیر و کنگان را به هم وصل می‌کند و مسیر تقریبا ۲۴ کیلومتری را به ۸ کیلومتر تبدیل می‌کند.

محمدی‌زاده بیان کرد: پیرامون این جاده حوزه‌ گردشگری شکل می‌گیرد که الان احداث آبشیرین‌کن بنک در حاشیه این جاده شروع شده است و در آینده بیمارستانی که قرار است در کنگان ساخته شود در همین محدوده احداث می‌شود تا دسترسی مردم دیر هم به آن راحت باشد.

وی تاکید کرد: مسئله عمده ما آب است که در این راستا یک آبشیرین‌کن سه هزار و ۷۵۰ متر مکعبی با ۱۸۰ هزار میلیارد تومان اعتبار بصورت خصولتی توسط شرکت مپنا اجرا شده که پیشرفت خوبی دارد و سرمایه‌گذار قول داده است که در انتهای تابستان آینده ظرفیت آبی که دارد به شهرستان بدهد که تامین‌کننده آب ۱۲هزار نفر است.

استاندر بوشهر گفت: مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان دیر نیز متشکل از چهار کارگاه مهم در حوزه رشته‌های دریایی شامل ناوبری، موتورهای دریایی، برق و الکترونیک و فنی و حرفه‌ای مثل صنایع‌دستی و استفاده از ظرفیت‌های دریا در تولید صنایع‌دستی است.

وی افزود: با توجه به استقرار این مرکز کنار دانشگاه آزاد اسلامی و تعاملی که شکل خواهد گرفت، دوره‌های نظری در دانشگاه و دوره‌های عملی در این مرکز فنی‌ و حرفه‌ای اجرا خواهد شد که در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد؛ برنامه‌ای هم برای یک هنرستان فنی و حرفه‌ای نیز در این منطقه برای تکمیل زنجیره آموزش ساخته می‌شود.

محمدی‌زاده تصریح کرد: ۱۶۰ هکتار زمین در حاشیه جاده وفاق در حال بررسی و مطالعه است که فرایند اداری آن طی شده و امروز در شورای اداری درباره آن تصمیم گرفته و به شهر دیر الحاق می‌کنیم که ظرفیت این شهر بزرگ می‌شود و این به تقویت عقبه نظام و انقلاب در حاشیه خلیج‌فارس کمک می‌کند.

وی ادامه داد: هلدینگ خلیج‌فارس وابسته به صندوق‌های بازنشستگی نفت و تامین اجتماعی درخواست ساخت شهرک مسکونی در این محدوده دارد که ما اعلام آمادگی کرده‌ایم.

استاندار بوشهر با اعلام اینکه چهار هدف اصلی از سفر به شهرستان‌ها داریم، گفت: هدف اول بازدید و بررسی طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی و اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی و رفع گره آنها در محل است که به‌طور مثال امروز در بازدید جاده وفاق تصمیم گرفتیم عملیات آسفالت آن شروع شود.

وی افزود: هدف مهم دیگر دیدار مردمی و  خدمت‌رسانی به کسانی  است که مشکلشان در ادارات شهرستان حل نشده و لازم است مدیران استانی در این زمینه تصمیم بگیرند.

محمدی‌زاده ابراز کرد: دیدار با نخبگان شهرستان و نشست مشترک شورای اداری شهرستان و استان که در آن مهمترین طرح‌ها و پروژه‌های دهه فجر تا انتهای سال آینده بحث و تصمیم‌گیری می‌شود، از دیگر اهداف این سفرها است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1647193

مهمترین اخبار ایران و جهان: