نیوز سیتی!
20 دی 1402 - 22:01

استاندار اردبیل: انتقال آب از سد گیوی به مناطق دیگر استان اردبیل صحت ندارد

استاندار اردبیل گفت: اظهاراتی که مبنی بر انتقال آب از سد گیوی به مناطق دیگر استان اردبیل کذب محض بوده و اهالی شهرستان کوثر اطمینان خاطر داشته باشند که هیچ طرحی در این حوزه برنامه‌ریزی و اجرا نخواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سیدحامد‌ عاملی عصر امروز در نشست با جمعی از فعالان اجتماعی، نخبگان و منتخبین شهرستان کوثر با استاندار اردبیل، اظهار کرد: برخی شایعات مبنی بر انتقال آب از سد گیوی به برخی نقاط استان اردبیل ذهن مردم شریف شهرستان کوثر در چند مدت اخیر دچار آشفتگی کرده است.

وی افزود: به مردم شهرستان فوق اطمینان خاطر می‌دهم که هیچ‌گونه عملیات انتقال آب از سد گیوی به سایر مناطق استان انجام نخواهد شد، هرگونه مطلب و ابهاماتی که منجر به تحت تاثیر قرار گرفتن افکار مردم استان اردبیل شود باتوجه به اهمیت افکار عمومی، باید به شکل کامل شفاف سازی شود.

تخصیص ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار ب سد گیوی پس از سفر رئیس جمهور

استاندار اردبیل تصریح کرد: پس از سفر اول ریاست جمهوری دولت سیزدهم به استان اردبیل ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای سد گیوی تخصیص یافت و این سد به عنوان محور اصلی توسعه کشاورزی شهرستان کوثر برنامه‌ریزی شده است و باتوجه به اتمام عملیات اجرایی بدنه سد و آبگیری، عملیات شبکه طی چند هفته آینده آغاز شده و در همین راستا عملیات خط انتقال سد گیوی در دستور کار خواهد بود.

استاندار اردبیل گفت: متاسفانه در حال حاضر ۹۹ روستای شهرستان کوثر از نعمت آب لوله کشی محروم هستند که برای رفع این محرومیت عملیات اجرایی مجتمع آبرسانی کوثر در دستور کار بوده و اقدامات لازم جهت تخصیص اعتبارات از منابع ردیف ملی انجام شده و عملیات اجرایی پروژه فوق سال آینده آغاز خواهد شد.

عاملی تصریح کرد: پروژه آبرسانی به روستای چالگرود که جمعیت بیش از ۵۰۰ نفر داشته به بهره‌برداری رسید و آبرسانی به هفت روستای شهرستان کوثر در دست عملیات اجرایی بوده که برخی از پروژه‌ها پیشرفت فیزیکی ۷۰ الی ۹۰ درصد دارد و طی ماه‌های آینده به بهره‌برداری خواهند رسید.

وی ادامه داد: طی ۲ سال اخیر ۱۱۰ کیلومتر راه روستایی شهرستان کوثر در دستور کار عملیات عمرانی بوده که ۶۱ کیلومتر به بهره‌برداری رسیده و ۴۹ کیلومتر باقی مانده در حال انجام عملیات عملیات اجرایی است.

۸ شهرستان استان اردبیل دچار تنش آبی است

 استاندار اردبیل گفت: در حال حاضر ۸ شهرستان استان اردبیل دچار تنش آبی است و در حال حاضر باتوجه به شرایط موجود چند سال اخیر، در سطح استان اردبیل تامین آب شرب در اولویت اصلی قرار دارد و بر این اساس تخصیص اعتبارات ردیف ملی برای طرح جامع آبرسانی استان اردبیل که نیازهای ۵ دهه آینده را تامین خواهد کرد، در دست اقدام است.

عاملی اظهار کرد: طرح ساخت ۳۰ هزار مسکن در قالب نهضت ملی مسکن استان اردبیل در دست اقدام بوده که این عملیات اجرایی در برخی از نقاط استان همچون اردبیل و کوثر با وقفه قابل توجهی به دلیل کمبود زمین روبرو بود که عملیات اجرایی پروژه نهضت ملی مسکن اردبیل از تیرماه سال‌جاری آغاز شده است.

وی افزود: پروژه نهضت ملی مسکن در شهرستان ۳۹۶ متقاضی دارد که زمین بخشی از این متقاضیان تامین شده و تامین زمین بیشتر در دستور کار خواهد بود تا نهضت ملی در شهرستان فوق به شکل کامل عملیاتی شود.

استاندار اردبیل گفت: فضای آموزشی استان اردبیل همچون عموم بخش‌ها دچار عقب‌ماندگی قابل توجهی است و در سطح استان ۲ هزار کلاس کمبود داریم که برنامه‌ریزی شده است که ۵۰۰ کلاس توسط خیرین، ۵۰۰ کلاس از طریق اعتبارات ملی و استانی جاری و یک هزار کلاس از مولدسازی، ساخته شود.

 ۳۰ کیلومتر از جاده اردبیل - سرچم به بهره‌برداری می‌رسد

عاملی تشریح کرد: عملیات اجرایی ۳۰ کیلومتر جاده اردبیل - سرچم که در حوزه استحفاظی شهرستان کوثر است هفته آینده به بهره‌برداری خواهد رسید و زیر بار ترافیک جاده‌ای خواهد رفت، پیچ جاده‌ای شویر شهرستان کوثر باعث تصادفات رانندگی بوده که اصلاح و تعریض این مسیر انجام خواهد شد.

وی افزود: یکی از ظرفیت‌های شهرستان کوثر در حوزه گردشگری است که آبگرم کوثر در راستای توسعه نیازمند اراضی بوده که اقدامات لازم جهت تامین زمین فوق در دستور کار خواهد بود و یکی از ظرفیت‌ها داش حامامی است که اقدامات اولیه جهت استفاده عموم مردم در انجام خواهد شد و در ادامه اقدامات جامع‌تری در دستور قرار خواهد گرفت.

پایان پیام/۳۸۸۶/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1633793

مهمترین اخبار ایران و جهان: