نیوز سیتی!
09 دی 1402 - 22:30

بیش از ۴۲ هزار میلیارد ریال پروژه راهداری در استان اردبیل افتتاح و آغاز شد

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: در مجموع امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی بیش از ۴۲ میلیارد ریال پروژه افتتاح و یا عملیات احداث آن آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، کلیم‌اله وثوقی، شامگاه امروز در آیین افتتاح ۱۸۲ پروژه راهداری در استان اردبیل که با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، اظهار کرد: امروز شاهد افتتاح و آغاز مجموعه پروژه‌های بزرگ در حوزه راهداری استان اردبیل هستیم که اولی افتتاح ۱۸۲ پروژه با اعتبار، یک هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان است که از جمله پروژه‌های مهم، اتمام پروژه‌های ساختمانی با وسعتی در حدود ۸ هزار مترمربع و اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه مجموعه پروژه‌های افتتاح و آغاز شده در استان اردبیل بیش از ۴۲ هزار میلیارد ریال است، گفت: پروژه بزرگ دوم مربوط به آغاز اجرای ۶۲ پروژه با اعتبار ۲ هزار و ۲۹۰ میلیارد تومان است که از امروز در شش ردیف آغاز به کار می‌کند.

وثوقی افزود: روکش آسفالت ۳۳۶ کیلومتر محور سرچم _ اردبیل با رقم اعتباری نزدیک به ۳۰۰ میلیارد تومان و خرید ماشین‌آلات بروز راهداری از دیگر اقدامات انجام گرفته توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است.

خرید ۵۰ دستگاه ماشین‌آلات حوزه راهداری

مدیر کل اداره راهداری استان اردبیل با بیان اینکه این استان جزو ۴ استانی است که مجوز ورود ماشین آلات داده شده است، گفت: ۵۰ دستگاه ماشین آلات بروز راهداری مدل ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ با رقم اعتباری ۷۳۰ میلیارد تومان خریداری خواهد شد.

وی با اشاره به آسفالت‌های جاده‌ای استان افزود: امسال نزدیک به ۳۳۳ کیلومتر از راه‌های اصلی، فرعی و روستایی آسفالت شده است و بهسازی ۳۰۰ کیلومتر از راه‌های اصلی انجام گرفته و ۱۲۰ کیلومتر از راه‌های روستایی آسفالت شده است.

افزایش شاخص آسفالت راه‌های روستایی استان اردبیل

وثوقی گفت: شاخص آسفالت راه‌های روستایی در استان اردبیل از ۵۲ درصد به ۵۸ درصد رسیده است و از میانگین کشوری بالاتر رفته است.

پایان‌پیام/۳۸۸۶/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1621249

مهمترین اخبار ایران و جهان: