نیوز سیتی!
24 دی 1402 - 09:15

افزایش صادرات کالا از گمرکات آذربایجان‌غربی

مدیرکل صنعت معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: در ۹ماهه سال جاری بیش ۴.۵میلیون تن کالا از گمرکات استان صادر شده که از لحاظ ارزشی ۵۹درصد رشد نسبت به پارسال داشته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، سرتیپی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان آذر بیش از ۴ میلیون و ۶۲۸ هزار تن انواع محصولات تولید داخل از گمرکات استان به بازار‌های هدف در کشور‌های مختلف صادر شده است.

وی افزود: این میزان نسبت به مدت زمان مشابه پارسال از لحاظ ارزشی ۵۹ درصد و به لحاظ وزنی ۳۵ درصد افزایش داشته است.

سرتیپی تصریح کرد: در ۹ ماهه امسال بیش از ۴ میلیون و ۶۲۸ هزار تن انواع محصولات تولید داخل به ارزش یک هزار و ۷۹۰ میلیون دلار به بازار‌های هدف در کشور‌های اوراسیایی و اروپایی از جمله ترکیه، عراق، فدراسیون روسیه، آلمان، ایتالیا و کشور‌های عربی صادر شده است.

مدیرکلصمت آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: در ۹ ماهه امسال بیش از ۳۸۷ هزار تن انواع کالا‌های مورد نیاز کشور که تولید مشابه آن‌ها در کشور وجود ندارد به ارزش ۷۷۱ میلیون دلار برای تأمین نیاز‌های صنفی، صنعتی و عمومی از طریق گمرکات استان وارد کشور شده است.

وی اضافه کرد: عمده کالا‌های صادراتی محصولاتی آهنی یا فولادی، انواع شمش از آهن و فولاد، انواع آبمیوه و کنسانتره، سیب درختی، محصولات کشاورزی، لوازم اداری، انواع شوینده‌ها و مشتقات نفتی است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1636905

مهمترین اخبار ایران و جهان: