نیوز سیتی!
10 شهریور 1402 - 07:29

فوتی‌های تصادفات جاده‌ای اربعین امسال در کرمانشاه ۸۹ درصد کاهش یافت

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: در ایام اربعین امسال، سوانح منجر به فوت ۸۹ درصد و آمار جرائم نیز ۲۷ درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار مهدی حاجیان فرمانده انتظامی استان کرمانشاه، اظهار کرد: با تلاش همه همکاران و حضور میدانی آن ها، امنیت خوبی برای زائران اربعین فراهم شد و آن ها با فراغ بال به کربلای معلی مشرف شدند.

وی ادامه داد: هرچند مشکلاتی نیز وجود داشته است که در دیدارهایی که با همتایان و مسؤولان عراقی داشتیم آن‌ها را اعلام کرده و خوشبختانه یکی پس از دیگری در حال مرتفع شدن است.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه یکی از اقدامات انجام گرفته را ایجاد ۴۱ توقفگاه با ظرفیتی در حدود ۲۲ هزار نفر عنوان کرد و گفت: گشت‌های انتظامی نیز در کنار این توقفگاه‌ها به صورت شبانه‌روزی فعال بوده‌اند تا امنیت زائران به خوبی تامین شود.

وی همچنین، از فعال بودن ۵۸ گیت رفت و برگشت در پایانه مرزی خسروی خبر داد و گفت: تمهیدات لازم برای افزایش این گیت‌ها تا ۹۰ مورد هم وجود دارد.

حاجیان همچنین از کاهش ۸۹ درصدی آمار فوتی‌های سوانح رانندگی در اربعین امسال نسبت به سال قبل خبر داد و گفت: در جرائم نیز ۲۷ درصد کاهش داشته‌ایم.

وی در پایان با بیان اینکه بالغ بر ۵ هزار و ۱۰۰ نیروی پلیس در ماموریت اربعین به کارگیری شده‌اند، افزود: لازم است صمیمانه از تک تک آن‌ها که با نگاه اعتقادی و با جان و دل به صورت شبانه‌روزی برای خدمات‌رسانی به زائران تلاش کردند، تشکر و قدردانی کنم.

پایان پیام/ پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1479505

مهمترین اخبار ایران و جهان: