نیوز سیتی!
08 شهریور 1402 - 14:37

صادرات بیش از یک میلیارد دلار از گمرکات کرمانشاه

کرمانشاه- مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه از صادرات بیش از یک میلیارد دلار از گمرکات کرمانشاه خبر داد.

علی اصغرعباس زاده در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در پنج ماهه نخست سال جاری یک میلیارد و ۱۹۳ میلیون و ۸۴۸ هزار و ۴۱۶ دلار کالا به وزن سه میلیون و ۱۰ هزار و ۴۳۷ تن از گمرکات استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر شد است.

وی افزود: این میزان صادرات کالا در پنج ماهه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزش یازده درصد و از حیث وزن رشدی ۱۶ درصدی داشته است.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه تصریح کرد: عمده کالاهای صادراتی از طریق گمرکات استان شامل میلگرد و آهن آلات، کاشی و سرامیک، میوه و تره بار، سنگ‌های ساختمانی، لبنیات، انواع محصولات پلاستیکی و ظروف یکبار مصرف و… است.

عباس زاده در ادامه اشاره‌ای نیز به آمار پنج ماهه واردات گمرکات استان داشت و بیان کرد: در پنج ماهه سپری شده از امسال در مجموع ۶۰ میلیون و ۸۷۷ هزار و ۱۶۹ دلار کالا به وزن هفت هزار و ۵۱۷ تن از طریق گمرکات شوشمی، شیخ صله، کرمانشاه و پرویزخان وارد کشور شده است.

وی ادامه داد: مجموع کالاهای وارداتی سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش ۵۰ درصد افزایش و از حیث وزن ۹ درصد کاهش داشته است.

عباس زاده در پایان از عمده کالاهای وارداتی از طریق گمرکات استان کرمانشاه یاد کرد و گفت: پرایمری ریفرمر، دستگاه تولید لبنیات و دیزل ژنراتور، سایبان باغبانی، کاتالیست تری اتیل آلومینیوم، کو پلی اتیل ونیل ستات، الیاف فیبر نوری، قطعات کوره القایی و… از جمله کالاهای وارداتی در این مدت بوده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1477105

مهمترین اخبار ایران و جهان: