نیوز سیتی!
08 شهریور 1402 - 14:14

انهدام ۲۰ باند سازمان یافته قاچاق مواد مخدر در کرمانشاه

کرمانشاه- فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از انهدام ۲۰ باند سازمان یافته قاچاق مواد مخدر در استان از ابتدای امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار مهدی حاجیان ظهر چهارشنبه در بازدید از مجتمع نگهداری، درمان و کاهش آسیب معتادان ماده ۱۶، اظهار کرد: برآورد ما این است که حدوداً تعداد سه هزار و ۵۰۰ معتاد متجاهر در کرمانشاه وجود دارد و با توجه به اینکه متأسفانه معتادان افزایش چشمگیری در معابر و خیابان‌ها داشتند، تصمیم بر این شد که طرحی در راستای جمع آوری معتادان متجاهر توسط انتظامی استان اجرا گردد.

وی با قدردانی از حمایت و پشتیبانی استاندار کرمانشاه از اجرای این طرح، افزود: با اجرای گسترده، جدی و قاطع این طرح تاکنون تعداد ۲ هزار و ۴۲ معتاد متجاهر در استان دستگیر و به منظور درمان به کمپ‌ها منتقل شده اند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با اشاره به بازدید انجام شده از مجتمع نگهداری، درمان و کاهش آسیب معتادان ماده ۱۶، ادامه داد: اقدامات خوبی در این مجتمع انجام شده و افراد متخصصی در حال خدمت هستند، خصوصاً مسئول مجتمع که دارای مدرک دکترا بوده و از توانمندی مناسبی در زمینه باز اجتماعی کردن معتادان حاضر در این مرکز برخوردار است.

حاجیان تصریح کرد: در بحث ایجاد کارگاه‌های آموزشی و حرفه آموزی هم اقدامات خوبی در این مجتمع انجام شده است و انتظامی استان هم کمک‌هایی در راستای گسترش این کارگاه‌ها انجام داد تا بتواند در زمینه بازاجتماعی شدن معتادان همکاری بیشتری داشته باشد.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با اشاره به جدیت پلیس در برخورد با خرده فروشان مواد مخدر، گفت: به خرده فروشان و قاچاقچیان مواد مخدر استان هشدار می‌دهم که به زودی پلیس به سراغ آنها خواهد رفت و مطمئناً همه آنها دستگیر خواهند شد.

حاجیان با قدردانی از همکاری خوب دستگاه قضائی با پلیس در این زمینه، گفت: ما اجازه نخواهیم داد که فرزندان این مرز و بوم قربانی اقدامات سو و منافع خرده فروشان و قاچاقچیان مواد مخدر شوند.

این مقام انتظامی در ادامه با اشاره به انهدام ۲۰ باند سازمان یافته قاچاق مواد مخدر در استان از ابتدای سال جاری تاکنون، خاطرنشان کرد: طی این مدت ۲ هزار و ۲۲۱ خرده فروش مواد مخدر مخدر نیز دستگیر و تحویل مرجع قضائی شدند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در پایان با بیان اینکه پلیس در موضوع مواد مخدر ۲ رویکرد را در دستور کار دارد، بیان کرد: در رویکرد ایجابی تلاش ما بر بازاجتماعی شدن معتادان متجاهر است، اما در رویکرد سلبی برخورد قاطع با خرده فروشان و قاچاقچیان مواد مخدر را در دستور کار داریم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1477049

مهمترین اخبار ایران و جهان: