نیوز سیتی!
14 شهریور 1402 - 13:36

اسکان شبانه ۸۰۰ زائر اربعین در موکب حضرت ام البنین (س) وادقان کاش

کاشان - مدیر موکب حضرت ام البنین (س) روستای وادقان کاشان گفت: در هر شب ۸۰۰ زائر اربعین حسینی در این موکب اسکان داده می‌شود.

احمد حیاتی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به فرارسیدن اربعین حسینی و حضور پرشور زائران و عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) در عراق گفت: موکب حضرت ام البنین (س) روستای وادقان کاشان برای پذیرایی از زوار حسینی در کربلا تأسیس شده است.

وی با اشاره به اینکه سعی می‌کنیم پذیرایی از زوار حسینی به وسیله تولیدات همین روستا باشد، ابراز داشت: با توجه به گرمای تابستان در عراق از زوار حسینی با فالوده، بستنی و شربت پذیرایی می‌شود.

مدیر موکب حضرت ام البنین (س) روستای وادقان کاشان با اشاره به اینکه موارد پذیرایی از گلاب و عرقیجات ناب روستای وادقان تهیه و توزیع می‌شود، تصریح کرد: در این موکب روزانه ۱۵ هزار فالوده و بستنی تهیه و توزیع می‌شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه روزانه ۲۰ هزار لیوان شربت تهیه و توزیع می‌شود، گفت: پذیرایی‌های انجام شده در دو نوبت ظهر و عصر به زوار حسینی ارائه می‌شود.

حیاتی با اشاره به اینکه روزانه بیش از یک هزار و ۵۰۰ وعده غذایی در موکب حضرت ام البنین (س) روستای وادقان کاشان در سه نوبت صبح، ظهر و شب بین زوار توزیع می‌شود، افزود: این موکب همچنین در هر شب پذیرای بیش از ۸۰۰ زائر شامل ۴۰۰ مرد و ۴۰۰ زن است که اسکان داده می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه این موکب فعالیت خود را از ۹ شهریور آغاز کرده و تا دو روز بعد از اربعین به زوار خدمات ارائه می‌دهد، گفت: موکب حضرت ام البنین (س) روستای وادقان کاشان در باب بغداد شهر کربلا تأسیس شده است.

مدیر موکب حضرت ام البنین (س) روستای وادقان کاشان خاطرنشان کرد: علاوه بر پذیرایی و اسکان برنامه‌های فرهنگی هم در هر روز در این موکب اجرا می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1486405

مهمترین اخبار ایران و جهان: