نیوز سیتی!
09 مهر 1402 - 10:30

تعاونی های مهرستان برای ۲۵۲ نفر شغل ایجاد کردند

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی مهرستان گفت: ۱۲ شرکت تعاونی در این شهرستان فعال هستند که در مجموع زمینه اشتغال ۲۵۲ نفر را فراهم کردند.

سید ابراهیم حسینی نارویی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد: عمده فعالیت شرکت های تعاونی مهرستان در حوزه های گلخانه صنعتی و گیاهان دارویی، صنایع دستی و سوزن دوزی، مسکن، تولید و توزیع محصولات کشاورزی، دامداری سبک و سنگین، مرغداری صنعتی و آبزی پروری است.

وی افزود: تجمیع سرمایه های کوچک در قالب شرکت تعاونی و فعالیت های اقتصادی بزرگ با سرمایه جمع آوری شده، تقسیم عادلانه سود و زیان بین اعضا، معافیت های مالیاتی مطابق قوانین و مقررات، برند سازی محصولات تولیدی با استفاده از مزایای تعاونی، اتصال بازار فروش محصولات تعاونی و تشکیل اتحادیه های مرتبط با حوزه فعالیت و استفاده از تسهیلات کم بهره برای ارتقای سطح کیفی و کمی محصولات از ویژگی و مزیت هایی است که مردم می‌توانند در شهرستان مهرستان با ثبت و تشکیل شرکت تعاونی از آنها برخوردار شوند.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی مهرستان ادامه داد: از طریق اطلاع رسانی صحیح و شفاف در خصوص مزایا و مشوق های بخش تعاون و تسهیلات ابلاغی با استفاده از ظرفیت فضای مجازی و رسانه ای شهرستان و حضور در نمازهای جمعه و برگزاری جلسات ترویجی تشویقی برای جوانان و کارآفرینان شهرستان از جمله مواردی است که برای ترغیب شهروندان به تشکیل شرکت تعاونی در مهرستان استفاده می‌شود.

حسینی نارویی گفت: شهرستان مهرستان در بخش های مختلف دارای ظرفیت‌های ویژه‌ای است که می‌تواند در رونق اشتغال با استفاده از خرد جمعی و کار گروهی از آنها استفاده کرد.

وی با بیان اینکه تشکیل و توسعه شرکت‌های تعاونی یکی از راهکارهای مشارکت زنان در حوزه اشتغال در مهرستان است، اظهار کرد: با توجه به پتانسیل های موجود در شهرستان، بانوان می توانند با ایجاد تعاونی‌های کوچک اقتصادی و ایجاد مشاغل خانگی در بهبود شرایط اقتصادی خود و منطقه نقش مهمی ایفا کنند.

پایان پیام/3139

منبع: فارس
شناسه خبر: 1521105

مهمترین اخبار ایران و جهان: