نیوز سیتی!
12 شهریور 1402 - 12:53

برگزاری همایش پیاده روی جاماندگان اربعین در طاهرآباد کاشان

کاشان - دبیر برگزاری همایش پیاده روی جاماندگان اربعین طاهرآباد کاشان گفت: این همایش برای سومین سال پیاپی برگزار می‌شود.

احمد قطبی فر در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به در پیش بودن اربعین حسینی و برگزاری همایش جاماندگان اربعین در نقاط مختلف ایران اظهار داشت: این همایش همانند دو سال گذشته و برای سومین سال پیاپی امسال نیز در منطقه طاهرآباد کاشان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این همایش در منطقه طاهرآباد همراه با کاروان بازگشت اسرا است، ابراز داشت: مراسم نمادین علمات کشی با بیش از ۳۰ علمات از کل منطقه کاشان نیز در حاشیه این همایش برگزار می‌شود.

دبیر برگزاری همایش جاماندگان اربعین منطقه طاهرآباد کاشان با اشاره به برپایی مواکب پذیرایی در طول برگزاری این همایش تصریح کرد: بیش از ۱۵ موکب در این همایش حضور فعال دارند که فعالیت‌های مختلف پذیرایی، سلامت و بهداشت و غیره در این مواکب انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در حاشیه برگزاری این همایش برای کودکان و نوجوانان برنامه‌های ویژه ای در نظر گرفته شده است، گفت: واقعیت مجازی علقمه یکی دیگر از برنامه‌هایی است که برای شرکت کنندگان در این همایش انجام می‌شود.

قطبی فر با اشاره به اینکه این همایش عصر روز اربعین حسینی از ساعت ۱۷ الی ۲۳ برگزار می‌شود، افزود: برگزاری نماز جماعت مغرب و عشا از برنامه‌هایی است که با حضور شرکت کنندگان در این همایش به عنوان جز لاینفک آن محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این همایش با تلاش هیئت حسینی طاهرآباد تکیه سادات و همچنین مردم این منطقه برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: محل آغازین این همایش هیئت حسینی طاهرآباد تکیه سادات بوده و بوستان فردوس هم این همایش به پایان می‌رسد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1482905

مهمترین اخبار ایران و جهان: