نیوز سیتی!
01 شهریور 1402 - 11:38

۵۰ اتوبوس ایرانی برای انتقال زائران از شهر الحسینیه به بغداد مستقر شد

با توجه به نبود وسایل حمل و نقل عمومی در شهر الحسینیه، برخی زائران که از مرز خسروی، تمرچین و باشماق وارد عراق شدند، ساعت‌ها منتظر ماندند. رئیس ستاد اربعین می‌گوید: برای حل این مشکل ۵۰ اتوبوس در مسیر الحسینیه به بغداد مستقر شد.

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، امسال مرز تمرچین به صورت شبانه‌روز فعال است و احمد وحیدی، وزیر کشور هم از زائران خواسته تا با توجه به گرمای هوا از این مرز تردد کننند تا دچار مشکل نشوند.

البته یکی از مشکلاتی که زائران در روزهای اخیر پس از تردد از مرزهای تمرچین، باشماق و خسروی با آن مواجه شده‌اند، نبود وسایل حمل و نقل عمومی به تعداد لازم در خاک عراق بوده است.

البته بر اساس توافق صورت گرفته با طرف عراقی، برخی از اتوبوس‌های ایرانی در عراق مستقر شدند تا زائران را به نزدیک‌ترین‌ترین شهر مرزی منتقل کنند.

سیدمجید میراحمدی، رئیس ستاد مرکزی اربعین با بیان اینکه امسال همکاری عراقی‌ها برای پذیرش زائران بهتر از سال‌های گذشته است، به برخی مشکلات در خاک عراق اشاره کرده و می‌گوید: گزارش‌هایی درباره مشکل تردد از برخی شهرهای عراق داشتیم که برای سهولت تردد زوار از مرزهای خروجی، در حال حاضر ۵۰ دستگاه اتوبوس در شهر الحسینیه مستقر می‌کنیم تا زائران را به سمت بغداد منتقل کنند.

البته بسیاری از زائران قصد سفر به نجف یا کربلا را دارند که به دلیل برخی محدودیت‌ها در مرحله نخست تا شهر بغداد ماشین‌های ایرانی زائران را انتقال می‌دهند و در صورت نیاز این تعداد اتوبوس‌ها افزایش می‌یابد.

امسال کاپوتاژ اتوبوس و ماشین شخصی به خاک عراق ممنوع است که البته طرف عراقی با ورود ماشین‌ها مخالفت کرده و محدودیت از سوی ایران اعمال نشده است. اما به دلیل اینکه عراق میزبان زائران اربعین است و از طرفی زیرساخت لازم برای پذیرش زائران را ندارد، ماشین‌ها امکان ورود به خاک عراق تا ۲۵ صفر را ندارند.

به گزارش فارس، امسال مرزهای زمینی شلمچه، مهران، خسروی، چذابه، تمرچین و باشماق برای تردد زائران باز است و در حال حاضر تردد از مرزها به صورت روان انجام می‌شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1463693

مهمترین اخبار ایران و جهان: