نیوز سیتی!
21 شهریور 1402 - 14:33

فعالیت ۲۷۰ نفر در موکب های جمعیتی اربعین استان همدان

همدان- مدیر حوزه علمیه همدان از فعالیت ۲۷۰ نفر در موکب های جمعیتی اربعین استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، معصومه ناطقی خمسه ظهر سه‌شنبه در دوازدهمین جلسه ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استان همدان با تاکید بر ضرورت توجه به بحث‌های نرم افزاری و آگاهی بخشی جمعیتی اظهار کرد: در بحث فرهنگ‌سازی و تبلیغ جوانی جمعیت از سال ۱۳۹۳ تاکنون اقداماتی در سطح استان همدان از سوی حوزه علمیه به انجام رسیده است.

وی با بیان اینکه دوره‌های کارگاهی و غیر کارگاهی در این زمینه برگزار شده است، گفت: سال گذشته بالغ بر ۶۰ مبلغ توانمند حوزه علمیه در دوره مقدماتی جمعیت شرکت کرده و آموزش دیده‌اند.

مدیر حوزه علمیه همدان افزود: ۶۰۰ مبلغ در عرصه تبلیغ فرزندآوری و بحث‌های مرتبط با جوانی جمعیت به روضه‌های محرم و صفر اعزام شدند و ۲۷۰ نفر نیز در موکب‌های جمعیتی اربعین استان فعالیت داشتند.

ناطقی یادآور شد: از سال ۱۴۰۰ مبلغ‌های حوزه علمیه در مراکز بهداشت حضور داشته و هم چنین مبلغه هایی در بیمارستان‌های فاطمیه و بوعلی در بخش بانوان حضور یافته و امیدواریم بتوانیم در همه بیمارستان‌های استان همدان این برنامه را داشته باشیم تا بتوانیم در فرهنگ‌سازی بحث‌های جمعیت گامی برداریم.

در ادامه این جلسه، حجت الاسلام محمد مسلم وافی استاد حوزه و دانشگاه و فعال در عرصه جوانی جمعیت به تشریح وضعیت جمعیت در استان همدان پرداخت و آمارهای مربوط به مرگ و میر، طلاق، ناباروری و کاهش جمعیت در همدان را نیازمند توجه بیشتر مسئولین و اجرای برنامه‌های جدی دانست.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1496405

مهمترین اخبار ایران و جهان: