نیوز سیتی!
20 شهریور 1402 - 11:00

گلستان پیشرو در مبارزه بیولوژیک با آفات کشاورزی است

گرگان- رئیس سازمان جهادکشاورزی استان گفت: گلستان در مبارزه بیولوژیک به عنوان استان پیشرو شناخته شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد برزعلی شامگاه گذشته در جمع خبرنگاران استان با اشاره به نزدیک شدن به زمان کشت محصولات پاییزه اظهار کرد: برای کشت پاییزه آمادگی کامل داریم و تمهیدات خوبی اندیشیده شده است.

وی افزود: در فصل زراعی گذشته، استان درگیر خشکسالی بسیار شدیدی بود اما به همت کشاورزان و مدیریت و برنامه ریزی خوب سازمان جهاد کشاورزی استان و همچنین مشارکت مراکز علمی دانشگاهی و تحقیقاتی استان توانستیم به ۷۵۰ هزار تن تولید گندم دست یابیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: تاکنون ۷۷ درصد از طلب گندم کاران استان پرداخت شده و مابقی هم در دست اقدام است که به زودی واریز خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ۷۵ هزار هکتار از اراضی استان که مستعد استقرار سامانه‌های نوین آبیاری بود تجهیز شده است، ادامه داد: در همین راستا تا ۸۹ درصد نیز یارانه پرداخت می‌شود.

برزعلی افزود: با تلاش و کوشش تولیدکنندگان و مدیریت و برنامه ریزی سازمان امسال رتبه اول تولید مرغ در کشور را به دست آورده‌ایم.

وی ادامه داد: با تدبیر مقام عالی وزارت، فعال‌تر کردن تعاونی‌های تولید در کشور در دست اقدام است و به این امر توجه ویژه ای می‌شود ما هم این مهم را در برنامه داریم و تقویت و حمایت تعاونی‌های تولید را با جدیت هر چه بیشتر دنبال می‌کنیم.

برزعلی گفت: گلستان در مبارزه بیولوژیک به عنوان استان پیشرو شناخته شده است.

وی افزود: ذخیره سازی بذر گواهی شده گندم و نهاده‌ها به خوبی انجام شده و کمبودی از این بابت وجود ندارد

برزعلی در ادامه با اشاره به کسب رتبه اول کشت قراردادی گندم در سال گذشته گفت: تلاش می‌کنیم در سال زراعی جاری هم شرایط خوبی را تجربه کنیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1494105

مهمترین اخبار ایران و جهان: