نیوز سیتی!
09 اردیبهشت 1402 - 10:44

نصب و راه اندازی سوییچ های جدید مخابراتیNGN در ایلام

مدیر مخابرات منطقه ایلام گفت: نسل جدید سوییچ‌ های مخابراتی NGN بر پایه IP با استانداردهای روز، با اعتبار ۳ میلیارد تومان نصب و راه‌ اندازی شده است.

سید شهاب نبی پور مدیر مخابرات منطقه ایلام صبح امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: در سال گذشته اقدامات خوبی  با تلاش مضاعف و جهادی همکاران مخابرات منطقه اجرایی شد و امسال نیز این روند ادامه خواهد داشت.

وی افزود: از جمله ارتقاء شبکه انتقال بین شهرهای استان که منجر به افزایش پهنای باند اینترنت جهت مصارف مخابراتی و ارتباطی شده که جهت این امر با طراحی فنی و تامین تجهیزات مخابراتی اقدام به نصب و راه اندازی با اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد تومان انجام گرفته است.

مدیر مخابرات منطقه ایلام ادامه داد: همچنین  در راستای افزایش ظرفیت سوییچ تلفن ثابت استان با تامین سافت سوییچ، نسل جدید سوییچ‌های مخابراتی NGN بر پایه IP با استانداردهای روز، با اعتبار ۳ میلیارد تومان نصب و راه‌اندازی شده که در حال حاضر با اجرای این طرح هیچ‌گونه مشکلی در زمینه ظرفیت واگذاری تلفن ثابت در استان نخواهیم داشت.

نبی پور عنوان کرد: یکی دیگر از اقدامات مهم  انجام شده در سال گذشته پیشبرد پروژه‌های همراه اول با احداث سایت‌های همراه اول و ارتقای ظرفیت و پهنای باند تعداد دیگری از آنها است که بخشی از این سایت‌ها توسط شرکت مخابرات و بخش دیگر در قالب اجرای پروژه USO (خدمات عمومی اجباری) توسط وزارت ارتباطات و ‌فناوری اطلاعات بیش از ۹۳ میلیارد تومان تامین اعتبار شد.

وی با اشاره به اینکه در این راستا همکاری خوبی بین مخابرات استان، اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات و همچنین شرکت ارتباطات زیر ساخت در استان وجود دارد که باعث پیشبرد کارهای مخابراتی در سطح استان شده است،گفت: همین عامل سبب شده تا خیلی از روستاها و نقاط کم جمعیت و مناطق گردشگری تحت پوشش امکانات مخابراتی قرار گیرند.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: در این راستا در سال گذشته بیش از ۱۷۶ کیلومتر کابل‌کشی فیبر نوری به سایت‌های همراه اول در مناطق روستایی و نیز مراکز مخابرات روستایی با اعتبار بیش از ۵۳ میلیارد تومان انجام شده است.
 
مدیر مخابرات ایلام به ذکر عمده برنامه های هدف گذاری شده در سال جدید نیز پرداخت و گفت: علاوه بر افزایش کیفیت ارتباطات شبکه به لحاظ پایداری شبکه و پهنای باند در بخش های تلفن ثابت و همراه، یکی از مهمترین اهداف تعریف شده ارتباطات در استان زیر پوشش بردن تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار جمعیت در سال ۱۴۰۲ در راستای پروژه‌های USO بوده که ساکنان این مناطق نیز از نعمت ارتباطات و اینترنت برخوردار شوند.

این مقام مسئول  در ادامه گفت: بخش دیگر این عملیات توسط همراه اول به منظور احداث سایت‌های جدید و ارتقاء کیفیت و بهینه سازی شبکه همراه در استان به منظور دسترسی به اینترنت با کیفیت و پوشش دهی مناسب در استان انجام می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه همچنین  تحت پوشش قرار گرفتن بعضی از مناطق فاقد امکانات در راستای پروژه USO استمرار خواهد یافت،گفت: همچنین  افزایش کیفیت ارتباطات شبکه به  پایداری شبکه و افزایش پهنای باند اینترنت در دو بخش تلفن همراه و تلفن ثابت در سال ۱۴۰۲منجر خواهد شد.

نبی پور ادامه داد: در سال گذشته به منظور افزایش پایداری و کیفیت ارتباط نسبت به ایجاد مسیر پشتیبان (پروتکشن) فیبر نوری ارتباطی ایلام - ملکشاهی - میمه و پهله با هزینه بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان اقدام شد.

مدیر مخابرات منطقه ایلام به قطعی اخیر ارتباط در مسیر ایلام به جعفر آباد اشاره کرد و‌ گفت: با توجه به عملیات عمرانی راه سازی در این مسیر که باعث قطع خطوط ارتباطی شده بود، بلافاصله اکیپ‌های رفع خرابی با اطلاع از قطعی ارتباط به محل اعزام شده که  با ممانعت پیمانکار راهسازی از ورود به محلی که فیبر در آن نقطه قطع شده بود مواجه شدند، بعد از گذشت ۳ ساعت معطلی و تداوم ممانعت از رفع خرابی با پیگیری فرماندار ایلام و بخشدار جعفرآباد و مراجع انتظامی محل اکیپ فنی موفق شد که به نقطه مورد نظر خرابی دسترسی یابد و بعد از حدود یک ساعت عملیات رفع خرابی، ارتباط مجددا برقرار شد.

وی با تاکید بر اینکه در این‌ماجرا و موارد مشابه هیچ‌گونه قصوری متوجه کارکنان مخابرات نبوده گفت: در اینگونه موارد معترض و مطالبه گر اصلی خود شرکت مخابرات  است اما با توجه به اهمیت ارتباطات در زندگی مردم و عدم آگاهی از جزئیات امر، برخی فکر کردند که مخابرات در زمینه قطعی کوتاهی داشته است حال آنکه واقعیت ماجرا چیز دیگری بوده است.

نبی پور گفت: شرکت مخابرات منطقه ایلام در راستای رفع این مشکل و ارتباط پایدار و خدمت رسانی مناسب به مردم بخش سیوان در این مسیر از سال گذشته اقدام به طراحی و اجرای مسیر پشتیبان ارتباطی کرده است که در مراحل پایانی بوده و موجب می‌شود در صورت بروز قطعی، ارتباط در کسری از ثانیه وصل شود.

وی در ادامه ارائه خدمات VDSL در استان  اشاره کرد و‌گفت: از مزیت‌های این فناوری ارائه پهنای باند تا 50 مگ و امکان ارائه خدمات سرویس باند پهن FTTH بر مبنای تکنولوژی فیبر نوری خانگی با واگذاری پهنای باند 50 مگ به بالا در استان  است.

نبی پور خاطر نشان کرد: اگر شرایط  و زمینه‌های لازم در سال ۱۴۰۲ فراهم شود اقدام واگذاری سرویس انجام خواهد گرفت، اما در حال حاضر شهرداری ایلام  مانع توسعه مخابرات و بهره‌مندی مردم از این سرویس شده است.

وی خاطر نشان کرد: نباید در این رابطه برای مردم انحصار ایجاد کرد و بلکه آنها را باید‌ در انتخاب اپراتور دلخواه آزاد گذاشت و این عملکرد شهرداری خلاف قوانین بالادست بوده و ضد رقابت است.

نبی پور سرقت کابلهای مخابراتی را یکی از معضلات دامنگیر شرکت مخابرات استان ایلام برشمرد و‌گفت: آسیب رساندن به تجهیزات و سرقت کابل‌های مخابراتی از طرف سارقان باعث زیان مالی هنگفت به تاسیسات و زیرساخت‌های مخابرات شده که در این راستا نبایداز نقش تاثیرگذار رسانه‌ها نسبت به آگاه‌سازی مردم عزیز استان در حفاظت از اموال عمومی از جمله منصوبات مخابراتی غافل شد.

مدیر مخابرات منطقه ایلام افزود: از تمام آحاد مردم و‌هم استانی های عزیزتقاضا داریم در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک به سرقت با اطلاع به پلیس  و تماس با تلفن 110 تماس مانع تخریب و سرقت اموال و تاسیسات مخابرات شوند.

وی در پایان گفت: سرلوحه کار مدیران و‌کارکنان شرکت مخابرات ایلام کسب رضایت مردم بوده و خود را به خدمتی در خور شان مردم متعهد دانسته و این مهم جزیی از تعهد سازمانی کارکنان مخابرات است تا بتوانیم خدمت خوب، سرویس با کیفیت و پایدار را به آنان ارائه نماییم.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1175205

مهمترین اخبار ایران و جهان: