نیوز سیتی!
17 فروردین 1402 - 12:38

حضور بیش از دو میلیون گردشگر نوروزی در اروند

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند، از حضور بیش از ۲ میلیون گردش نوروزی در شهرهای آبادان و خرمشهر خبر داد.

حجت‌الاسلام عادل فریحی، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند، در تشریح آمار حضور گردشگران نوروزی از شهرهای آبادان و خرمشهر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، اظهار کرد: در نوروز سال جاری با توجه تقارن آغاز سال نو و حلول ماه مبارک رمضان، سفرهای نوروزی شروعی زودهنگام داشت.

 وی افزود: با توجه به حضور گسترده کاروان‌های راهیان نور در منطقه، همچنین تمایل هم‌میهنان برای سفر به شهرهای آبادان و خرمشهر پس از پایان یافتن پاندمی کرونا، فرآیند حضور گردشگران در منطقه آزاد اروند بر خلاف سال‌های گذشته، از ۱۰ روز زودتر و در تاریخ ۱۵ اسفندماه، کلید خورد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند تصریح کرد: بر همین اساس و با احتساب بازه زمانی ۱۵ اسفندماه لغایت ۱۳ فروردین‌ماه، بالغ بر ۳۱۱ هزار و ۲۹۰ نفر اقامت در منطقه آزاد اروند به ثبت رسید که این تعداد اقامتگاه‌های گردشگری و اردوگاه‌های منطقه را شامل می‌شود.

فریحی یادآور شد: در مجموع تعداد دو میلیون ۷۳ هزار نفر گردشگر طی ۲۸ روز از منطقه آزاد اروند و جاذبه‌های دیدنی، گردشگری، تاریخی و دفاع مقدس در شهرهای آبادان و خرمشهر بازدید به‌عمل آوردند که در نوع خود یک آمار کم‌نظیر است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1131405

مهمترین اخبار ایران و جهان: