نیوز سیتی!
19 فروردین 1402 - 17:33

دیدار «بارزانی» با «نوری المالکی» و رئیس شورای عالی قضائی عراق

رئیس اقلیم کردستان عراق با رئیس ائتلاف دولت قانون و همچنین رئیس شورای عالی قصائی عراق دیدار و رایزنی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری شفق نیوز، «نچیروان بارزانی» رئیس اقلیم کردستان عراق امروز شنبه در بغداد با «نوری المالکی» رئیس ائتلاف دولت قانون دیدار و گفتگو کرد.

بر اساس بیانیه صادر شده از سوی دفتر ریاست اقلیم کردستان عراق، در دیدار بارزانی و المالکی آخرین تحولات اوضاع سیاسی عراق، چالش‌های مرحله پیش رو و اقدامات انجام شده برای اجرای برنامه‌های دولت فدرال عراق مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این بیانیه آمده است که دو طرف بر اهمیت همکاری و هم‌افزایی مشترک بین نیروها و احزاب سیاسی عراق برای غلبه بر سختی‌ها و یافتن راه‌حلی برای مشکلات کشور با روحیه ملی مسئولانه تاکید کردند.

روابط اربیل و بغداد، بررسی شرایط و تازه‌ترین تحولات منطقه از دیگر محورهای دیدار رئیس اقلیم کردستان با رئیس ائتلاف دولت قانون بود.

طبق بیانیه صادر شده از دفتر شورای عالی قضائی عراق، نچیروان بارزانی همچنین با فائق «زیدان» رئیس این شورا دیدار و تبادل‌نظر کرد.

در بیانیه مختصری که از سوی این شورا منتشر شد، آمده است که دو طرف درباره تکمیل گفتگوها برای رسیدگی به همه مشکلات حقوقی در چارچوب قانون اساسی و به نحوی که به نفع همه مردم عراق باشد، گفتگو کردند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1136049

مهمترین اخبار ایران و جهان: