نیوز سیتی!
05 فروردین 1402 - 12:17

تردد خودرو در ورودی‌های استان بوشهر ۱۷ درصد افزایش یافت

بوشهر- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: در تعطیلات نوروزی امسال تردد خودرو در ورودی‌های استان بوشهر ۱۷ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالکریم اخترشناس صبح شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بیشترین تردد به ترتیب در محورهای ورودی و خروجی شهر بوشهر با ۲۹ هزار و ۵۵ تردد، برازجان-بوشهر با ۲۴ هزار و ۷۶ تردد، دالکی- کنارتخته با ۱۶ هزار و ۹۹ تردد و گناوه- دیلم با ۱۴ هزار و ۵۱۶ تردد ثبت شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بوشهر با بیان اینکه از کل ترددهای انجام شده ۴۵ درصد متعلق به خودروهای پلاک غیربومی است، عنوان کرد: متوسط سرعت خودروها ۸۶ کیلومتر بر ساعت بوده است.

وی افزود: از ابتدای طرح نوروزی تاکنون ۵۱۸ هزار و ۹۵۱ خودرو در ورودی‌های استان و همچنین ۴۶۰ هزار و ۸۹۶ هزار خودرو در خرجی‌های استان ثبت شده که هرکدام نسبت به زمان مشابه سال قبل به ترتیب ۱۷ و ۱۸ درصد رشد داشته است.

افزایش تردد درون استانی

اخترشناس خاطرنشان کرد: همچنین طی این مدت پنج میلیون و ۷۵۸ هزار و ۱۴۴ تردد خودرویی در درون استان ثبت شده که نسبت به دوره مشابه ۱۷ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به ترافیک پرحجم در ورودی و خروجی استان از سمت دالکی در ساعت ظهر و عصر طی روزهای اخیر بیان کرد: در حال حاضر تمامی محورهای مواصلاتی باز و تردد بدون مشکل در جریان است.

اخترشناس با درخواست از مردم برای همکاری با عوامل راهداری و پلیس راه گفت: این همکاری سبب می‌شود که تعطیلات نوروزی با حادثه کمتری سپری شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1109105

مهمترین اخبار ایران و جهان: