نیوز سیتی!
04 اردیبهشت 1402 - 20:09

هنوز خسارت سیل در «انگوت» و «گرمی» تعیین نشده است

انگوت- مدیر صندوق بیمه کشاورزی استان اردبیل گفت: هر چند کارشناسان صندوق بیمه محصولات کشاورزی در منطقه انگوت و گرمی حاضر شدند اما خسارت دقیق هنوز مشخص نشده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی قنبری عصر دوشنبه در جریان بازدید از اراضی کشاورزی خسارت‌دیده انگوت اظهار کرد: در روزهای گذشته و به دنبال جاری شدن و تگرگ بخش عمده‌ای از اراضی کشاورزی و باغات شهرستان‌های انگوت و گرمی خسارت دیدند.

وی تصریح کرد: در شهرستان انگوت میزان خسارت به اراضی کشاورزی تا ۶۰ درصد و در شهرستان گرمی نیز تا ۳۳ درصد برآورد شده است.

مدیر صندوق بیمه کشاورزی استان اردبیل گفت: با بررسی دقیق و احصای میزان خسارت وارده به اراضی کشاورزی و باغات در روزهای آینده آمار نهایی اعلام خواهد شد.

قنبری افزود: در سال گذشته صندوق بیمه محصولات کشاورزی بالغ بر ۲۷۵ میلیارد تومان خسارت به کشاورزان اعم از زارعین و باغداران پرداخت کرده و در سال‌جاری نیز به دنبال سرمازدگی و جاری شدن سیل و تگرگ در برخی از شهرستان‌ها خسارت‌ها جمع‌بندی و برای پرداخت ضرر و زیان به صندوق ارسال شده است.

وی با بیان اینکه عمده باغداران و کشاورزان در استان محصولات خود را تحت پوشش بیمه نبرده‌اند، خاطرنشان کرد: یکی از دلایل آن پرداختی دیرهنگام این صندوق است که ما با توجه به دولتی بودن صندوق پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهیم تا پرداختی‌ها در موعد مقرر باشد.

قنبری در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: هر چند پرداختی غرامت به کشاورزان اعم از زارعین، باغداران و دامداران زودهنگام و یا دیرهنگام انجام می‌شود ولی فعالان این بخش باید نسبت به پوشش بیمه‌ای محصولات خود که عمدتاً در معرض آسیب و خطر هستند، اقدام لازم را انجام دهند.

وی بیان کرد: برآوردهای اولیه نشان می‌دهد که در انگوت و گرمی نیز اغلب باغداران و زارعین محصولات خود را تحت پوشش بیمه نبرده‌اند که پرداخت خسارت برای این دسته در توان صندوق بیمه محصولات کشاورزی نخواهد بود.

مدیر صندوق بیمه کشاورزی استان اردبیل ادامه داد: امیدواریم با پوشش بهنگام بیمه‌ای محصولات کشاورزی که با ریسک بالایی همراه است، امکان پرداخت خسارت نیز از سوی این صندوق فراهم آید.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1167693

مهمترین اخبار ایران و جهان: