نیوز سیتی!
20 فروردین 1402 - 14:31

واکنش دفتر نتانیاهو به ادعای دست داشتن موساد در اعتراضات اسرائیل

دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی به گزارش‌ها درباره مداخله سازمان اطلاعات جاسوسی این رژیم در اعتراضات اخیر در اراضی اشغالی واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از هاآرتص، به‌دنبال انتشار گزارش‌ها درباره اسناد فاش شده از پنتاگون مبنی بر مداخله سازمان اطلاعات جاسوسی اسرائیل (موساد) در اعتراضات گسترده اخیر در اراضی اشغالی علیه اصلاحات قضایی، دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی بیانیه‌ای صادر و گزارش‌ها دراین‌باره را تکذیب کرد.

دفتر نتانیاهو به نیابت از موساد در بیانیه‌ای، گزارش نشریه نیویورک‌تایمز را «کذب و بی‌اساس» خواند.

در بخشی از این بیانیه آمده است: موساد و مقامات ارشد آن، کارمندان این سازمان را برای اعتراض علیه دولت و مشارکت در تظاهرات عمومی، نه شورانده و نه می‌شوراند.

در اسناد طبقه‌بندی‌شده درز پیدا کرده از پنتاگون که چند روزی است در فضای مجازی دست به دست می‌شود، ادعا شده که موساد پشت پرده اعتراضات گسترده در تل‌آویو علیه طرح اصلاحات قضایی کابینه رژیم صهیونیستی بوده است.

این اسناد حاوی ارزیابی سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سی‌آی‌ای) است که تاریخ به‌روزرسانی آن اول ماه مارس قید و در آن گفته شده که مدیران موساد «حامی اعتراضات مقامات این سازمان و همچنین اسرائیلی‌ها علیه طرح جدید کابینه درباره اصلاحات قضایی بودند.»

به نوشته نیویورک‌تایمز، مقامات ارشد آمریکا تایید کردند که این اسناد فاش شده، به نظر می‌رسد حاوی اطلاعات واقعی است. با این حال، به ادعای آنها، دست کم برخی از این اسناد دستکاری شده و صحت اسناد در هاله‌ای از تردید است.

گرچه چند صد نفر از اعضا و کارمندان اسبق موساد، در اوایل مارس طومار ضد اصلاحات قضایی را امضا کردند اما مقررات این سازمان، مداخله مستقیم مدیریت این تشکیلات را در بحران‌های سیاسی، ممنوع کرده است. با این حال، به ادعای اسناد پنتاگون، برخی کارمندان موساد مجوز گرفتند تا به عنوان شهروند حقیقی و نه وابسته به موساد، در اعتراضات شرکت کنند.

به نوشته نیویورک‌تایمز، دیوید بارنیا، رئیس موساد پس از مشورت با دادستان کل رژیم صهیونیستی، به کارمندان جزء اجازه داده تا به شرطی که خود را به عنوان اعضای این تشکیلات جاسوسی معرفی نکنند، در تظاهرات مشارکت داشته باشند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1137849

مهمترین اخبار ایران و جهان: