نیوز سیتی!
27 فروردین 1402 - 08:35

میزان پرشدگی سدهای کرمانشاه به ۶۰ درصد رسید/ سد «تنگ‌حمام» به دلیل بارش‌های اخیر سرریز کرد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه گفت: بارش‌های سال آبی جاری سبب افزایش ذخیره آب در پشت سدهای استان شده و هم‌اکنون ۶۰ درصد از ظرفیت سدهای استان پر شده است.

محمودرضا شهلایی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در کرمانشاه، اظهار کرد: متوسط بارش روزهای اخیر ۷۰ میلی متر در استان بوده که بیشترین میزان بارش با ۱۲۰ میلی‌متر مربوط به شهرستان پاوه است.

وی ادامه داد: هر چند میزان بارش‌های امسال نسبت به سال گذشته افزایش بوده، اما میزان بارش‌های سال آبی جاری نسبت به دوره بلند مدت کاهشی است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه تصریح کرد: از ابتدای سال آبی جاری(مهرماه) ۳۸۷ میلی‌متر بارش در استان ثبت شده که نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد رشد داشته و نسبت به بلند مدت ۴ درصد کاهش دارد.

وی با اشاره به ۱۲ سد در استان، میزان حجم ذخیره سدها را یک‌میلیارد و ۳۰۰ میلیون مترمکعب اعلام کرد، افزود: بارندگی‌های اخیر سبب افزایش حجم آب ذخیره در پشت سدهای استان به میزان ۸۲۰ میلیون مترمکعب شده و هم‌اکنون ۶۰ درصد ظرفیت سدها پر است.

شهلایی، از سرریز شدن آب یک سد در استان طی بارش‌های اخیر خبر داد و گفت: تنها سدی که در حال سرریز شدن است تنگ‌حمام (شهدای گمنام) است که با بارندگی اخیر میزان سرریز آن تا حد ۱۳ مترمکعب بر ثانیه هم افزایش یافت.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1152405

مهمترین اخبار ایران و جهان: