نیوز سیتی!
10 اردیبهشت 1402 - 20:38

استانداردسازی ۱۷۵ مدرسه در اردبیل

اردبیل- سرپرست اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل گفت: ۱۷۵ واحد آموزشی در استان اردبیل به نقطه استانداردسازی سیستم حرارتی دست پیدا کردند.

احد شیرین‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: این واحدهای آموزشی در قالب ۷۷۷ کلاس درس استانداردسازی شده تا سیستم گرمایشی و حرارتی آنها به شرایط مطلوب و استاندارد برسد.

وی با بیان اینکه در استان اردبیل ۱۹۳ پروژه مدرسه‌سازی در حال انجام است، تصریح کرد: ۶۰ پروژه نیمه‌تمام خیرین با کمک منابع دولتی در حال تکمیل است و نوسازی مدارس امسال اهتمام جدی برای تکمیل و راه‌اندازی بخشی از این واحدها را مد نظر قرار داده است.

سرپرست اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل گفت: ۴۹ پروژه نیز از محل طرح شهید پناهی در قالب جمع‌آوری مدارس کانکسی در حال اجرا است که انتظار می‌رود تا مهرماه سال‌جاری و شروع سال تحصیلی جدید بخشی از این مدارس جایگزین آماده بهره‌برداری شود.

شیرین‌نژاد از ساخت ۵۴ پروژه در استان اردبیل از ردیف اعتبارات محرومیت‌زدایی خبر داد و افزود: در این حوزه نیز طرح‌های خوبی در مناطق مختلف استان به ویژه شهرستان‌های با جمعیت دانش‌آموزی بالا در حال اجرا است که بخشی از این واحدها نیز تا شروع سال تحصیلی جدید آماده بهره‌برداری خواهند شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ۱۰ باب سالن ورزشی، استخر و زمین چمن مصنوعی که از سال‌های گذشته نیمه‌تمام باقی مانده بود در مراحل تکمیلی قرار گرفته که در این زمینه نیز انتظار می‌رود با تأمین اعتبار از ردیف‌های مختلف شاهد تکمیل و تحویل این مجموعه‌های ورزشی باشیم.

شیرین‌نژاد سرانه فضای آموزشی را در استان ۴.۲ دهم متر مربع اعلام کرد و ادامه داد: این سرانه در کشور ۴.۶ دهم متر مربع است که در آینده نزدیک سعی داریم به میانگین کشوری در همه شهرستان‌ها دست پیدا کنیم.

وی ساخت پنج پروژه آموزشی را در قالب ۳۶ کلاس درس در شهرستان نمین با همکاری خیرین و نوسازی مدارس یادآور شد و اضافه کرد: ۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت این پروژه‌ها در نظر گرفته شده است.

شیرین‌نژاد از احداث بزرگترین هنرستان استان اردبیل در شهرستان نمین خبر داد و بیان کرد: این هنرستان فنی و حرفه‌ای در ۱۲ کلاس درس و با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان در حال اجرا است.

وی ضرورت توسعه هنرستان‌ها و مراکز فنی و مهارتی را برای دانش‌آموزان یادآور شد و اظهار کرد: با بسترسازی‌های مناسب امیدواریم دانش‌آموزان استان علاقه‌مند به تحصیل در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و مهارتی شوند.

سرپرست اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل تصریح کرد: این پروژه‌ها در شهر نمین، ویلکیج و عنبران با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان اجرایی می‌شود که ما نیازمند تأمین ۱۵ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل این پروژه‌ها در شهرستان نمین با غنای فرهنگی و آموزشی کهن هستیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1178805

مهمترین اخبار ایران و جهان: