نیوز سیتی!
16 فروردین 1402 - 10:38

واکنش صنعا به جنایات صهیونیست‌ها علیه فلسطینیان و مسجد الاقصی

دفتر سیاسی جنبش انصارالله و وزارت امور خارجه دولت نجات ملی یمن با صدور بیانیه‌های جداگانه به تازه‌ترین تحولات فلسطین و موج جدید جنایات صهیونیست‌ها واکنش نشان دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن با صدور بیانیه‌ای موج جدید جنایات صهیونیست‌ها علیه فلسطینیان و یورش وحشیانه به مسجد الاقصی و اهانت به معتکفان و بازداشت آنها را به‌شدت محکوم کرد.

دفتر سیاسی جنبش انصارالله در این بیانیه ضمن تمجید از استقامت و شجاعت ملت فلسطین اعلام کرد که اگر همدستی رژیم‌های دست نشانده عربی و سکوت جامعه جهانی نبود، این جنایات صهیونیست‌ها رخ نمی‌داد.

این بیانیه ضمن تأکید بر حمایت ملت یمن از ملت و مقاومت فلسطین، از امت‌های عربی و اسلامی خواست تا در کنار مردم فلسطین بایستند و از آنها در مقابله با این رژیم وحشی حمایت کنند.

وزارت امور خارجه دولت نجات ملی در صنعا هم با صدور بیانیه‌ای جداگانه یورش صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی، حمله به نمازگزاران و معتکفان فلسطینی و دستگیری صدها نفر از آنها را به‌شدت محکوم و اعلام کرد ما رژیم صهیونیستی را مسئول تمام عواقب و رویدادهایی می‌دانیم که ممکن است درنتیجه تداوم حماقت‌های مستمر این رژیم اتفاق بیفتد.

این بیانیه می‌افزاید: ما بر موضع رهبری، دولت و مردم یمن مبنی بر حمایت و دفاع از حق مردم فلسطین برای دفاع از خود و اتخاذ آنچه که برای بازدارندگی در مقابل دشمن صهیونیستی مناسب می‌دانند، تاکید می‌کنیم.

وزارت خارجه یمن در ادامه تأکید کرد: تجاوزات رژیم صهیونیستی مایه ننگ و شرمساری برای همه حکومت‌های سازشکار و به وضوح نشان دهنده ساده لوحی تمام توجیهاتی است که عادی‌سازان روابط به آن استناد می‌کنند. بنابراین ما از حکومت‌هایی که روابط خود را با دشمن صهیونیستی عادی کرده‌اند می‌خواهیم در مواضع خود تجدید نظر کنند، زیرا این‌گونه موضع‌گیری‌ها شرافتمندانه نیست و با مواضع مردم و موضع کلی ملت مسلمان همخوانی ندارند.‌

این بیانیه در پایان، همبستگی با مردم فلسطین و حق مشروع آنها را برای دفاع از خود تا بازگشت به سرزمین‌شان و آزادی همه خاک آن خواستار شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1128649

مهمترین اخبار ایران و جهان: