نیوز سیتی!
06 تیر 1402 - 18:36

انقلاب اسلامی جریان سلطه در دنیا را به چالش کشید

قزوین- مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قزوین تصریح کرد: با حرکت امام خمینی (ره) و پیروزی انقلاب اسلامی جریان سلطه گری و سلطه پذیری با به چالش کشیده شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی معبودی ظهر سه شنبه در جلسه رابطین بسیج با مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب‌الامر (عج) قزوین که در سالن بسیج اقشار سپاه استان برگزار شد اظهار کرد: در جهاد تبیین باید جایگاه امامت و ولایت را به درستی تبیین کنیم.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) منشأ تحولات بی سابقه‌ای در منطقه و جهان شد، افزود: امام خمینی (ره) تمام معادلات دنیا مبنی بر ارباب و رعیتی بودن و دو قطبی بودن دنیا را بر هم زد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قزوین تصریح کرد: با حرکت امام خمینی (ره) و پیروزی انقلاب اسلامی جریان سلطه‌گری و سلطه پذیری با به چالش کشیده شد.

معبودی تشریح کرد: امام (ره) در اوج تاریکی دنیا درهای امید را به روی مستضعفین گشود، تصریح کرد: در گذشته کسی از خیانت حاکمان سخنی به زبان نمی‌آورد وابستگی به استعمارگران یک امر رایج و پسندیده بود شاهان از نظر اخلاقی و رفتاری و سیاست فاسد بودند و ملت ما که با ترویج مصرف گرایی به قهقرا رفته بود با درایت امام تمام این معادلات کنار رفت و حکومتی که برآمده از عزت و افتخار بود روی کار آمد.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) با سلام ایمان به خدا ملت را از گردنه‌های سختی عبور داد، اضافه کرد: اتفاقاتی همچون دولت موقت، دولت بنی‌صدر و جریان منافقین گوشه‌ای از گردنه‌های سخت انقلاب بود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قزوین ادامه داد: ماجرای مرحوم منتظری یکی از بزرگترین و سخت‌ترین گردنه‌هایی بود که جمهوری اسلامی از آن با درایت امام خمینی (ره) عبور کرد.

وی تصریح کرد: تمام کلام و رفتار امام خمینی (ره) خدایی بود و هیچ چیزی را نمی‌توان در کلام و رفتار او بیابید که بوی منیت بدهد.

حجت الاسلام معبودی با بیان اینکه قرآن ما را به دو مقوله ایمان و سلاح رزم که مکمل یکدیگرند دعوت می‌کند، تصریح کرد: عدم تبعیت و فرمان‌پذیری از ولایت در جنگ احد باعث شد حضرت حمزه سیدالشهدا به شهادت برسد و این عبرت تاریخی برای ما است که هر جا دستور رهبری و امام خود را رعایت نکنیم آسیب‌های فراوان و چالش‌های جدی خواهیم داشت.

معبودی در پایان با اشاره به بحث حجاب گفت: در بحث حجاب یک عده ناآگاه و با ایمان ضعیف و گروه دیگر منافق که در ترویج ناهنجاری سهیم می‌باشند. سرویس‌های بیگانه از این ضعف برای تررویج خشونت و بی‌بندواری نهایت استفاده را می‌برند اما گروه سومی هستند که پای کار انقلاب و امیدوار به اصلاح وضعیت موجود هستند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1313605

مهمترین اخبار ایران و جهان: