نیوز سیتی!
01 تیر 1402 - 16:22

رسانه ها در تصویرسازی آینده نقش موثری دارند

اراک- استاندار مرکزی گفت: رسانه‌ها می‌توانند در تصویرسازی آینده مؤثر باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد مخلص الائمه ظهر پنج شنبه در آئین اختتامیه سومین جشنواره مطبوعات استان مرکزی در جمع اهالی رسانه استان بیان کرد: نقش رسانه را بسیار مهم می‌دانیم و معتقدیم رسانه‌ها بیش از این می‌توانند در جامعه تأثیرگذاری داشته باشند.

مخلص الائمه بیان کرد: اهالی رسانه استان با هر گرایش سیاسی و اجتماعی در یک سال و نیم گذشته خدمتگزاران خود را همراهی کردند و در انعکاس موفقیت‌ها و مسائل و مشکلات استان خوش درخشیدند.

وی افزود: از مجموعه رسانه‌ای استان رضایت داریم اما فاصله با نقطه مطلوب و در تراز استان مرکزی زیاد است و بخش‌های مختلف باید حمایت و همراهی بیشتری داشته باشند.

استاندار مرکزی تصریح کرد: در زمینه نشریات، ماهنامه‌ها و فصلنامه‌ها در استان رشد خوبی نداشته‌ایم در حالی این ظرفیت با بافت و چارچوب نخبگانی و مؤلفه‌های هویتی استان مرکزی همخوانی ندارد و باید فضا برای رشد این رسانه‌ها مهیا شود.

وی با بیان اینکه امروز باید برای شکل دادن آینده‌ای مطلوب تلاش کنیم و این آینده را چهار مؤلفه می‌سازد، افزود: یکی از مؤلفه‌ها رویدادها هستند که در بستر زمان اتفاق می‌افتند.

مخلص الائمه تصریح کرد: مؤلفه بعدی در شکل‌دهی آینده روندها به معنای تغییرات منظمی است که روی محیط پیرامونی شکل می‌گیرد و مؤلفه سوم اقدامات ما در زندگی فردی و اجتماعی هستند.

استاندار مرکزی اضافه کرد: مهم‌ترین مؤلفه در شکل دادن آینده، تصویر از آینده است که این تصویر می‌تواند مثبت، منفی و یا خنثی باشد اما درنهایت بسیار تعیین‌کننده است.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها می‌توانند در تصویرسازی آینده مؤثر باشند گفت: مسیر حرکت را سه مقوله وزن گذشته، فشار حال و کشش آینده به‌عنوان یک مثلث راهبردی شکل می‌دهد که رسانه‌ها باید مشخص کنند که بناست روی کدام‌یک متمرکز شوند.

مقام عالی دولت در استان مرکزی با بیان اینکه رسانه‌ها امروز در نقد وزن گذشته خیلی تلاش می‌کنند، گفت: در توجه به مؤلفه سوم یعنی کشش آینده رسانه‌ها باید مشخص کنند که کدام مؤلفه نگاشت مسیر آن‌ها را تعیین می‌کند.

رسانه‌ها در کشور از دولت و فعالیت‌های آن عقب هستند

وی با بیان اینکه رسانه‌ها در کشور از دولت عقب هستند، افزود: حجم فعالیت‌های دولت سیزدهم بی‌سابقه بوده که به تعبیری این دولت بدون توقف و تعطیلی است ولی رسانه‌ها هنوز برای این موضوع و یک کار بدون توقف آماده نیستند.

مخلص الائمه با تأکید بر اینکه عقب‌افتادگی قابل‌توجه و مطالبات انباشته‌ای در کشور وجود دارد، گفت: بخش زیادی از انرژی مدیران و دستگاه‌های اجرایی روی مؤلفه‌ای قرار گرفته که ناشی از حجم زیاد کم‌کاری در گذشته است.

وی به شبانه‌روزی شدن برخی پروژه‌های بزرگ عمرانی برای اولین بار در تاریخ استان اشاره کرد و افزود: اگر این کار نمی‌شد پل شهدای سنجان ۲۵ سال دیگر هم به بهره‌برداری نمی‌رسید و امروز پروژه بیمارستان ولیعصر (عج) و در تفرش پروژه آبرسانی و بیش از ۶۰ کیلومتر انتقال آب و برق در یکی از نقاط صعب‌العبور به‌صورت شبانه‌روزی در حال انجام است.

استاندار مرکزی با تأکید بر توسعه فعالیت‌های رسانه‌ای و تقویت جشنواره مطبوعات استان گفت: مجموعه استانداری آمادگی خود را برای هرگونه حمایتی اعلام می‌کند و همچون سال گذشته برای هفته دولت نیز رسانه‌هایی که در انعکاس برنامه‌ها و تبیین دستاوردها کار ویژه‌ای انجام دهند موردتقدیر قرار خواهد گرفت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1302293

مهمترین اخبار ایران و جهان: