نیوز سیتی!
22 خرداد 1402 - 17:44

ناوگان باری آذربایجان غربی بیش از ۲ میلیون تن کالا جابجا کرد

ارومیه - معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: ناوگان باری استان بیش از ۲ میلیون تن کالا توسط طی دو ماه نخست امسال جابجا کرده است.

پیمان آرامون در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: از امسال تا پایان ماه گذشته بیش از دو میلیون و صد هزار تن انواع کالا توسط ناوگان حمل و نقل باری استان در قالب بیش از ۱۵۳ هزار سفر جابجا شده است.

وی با بیان اینکه در این مدت همچنین شاهد جابجایی افزون بر ۷۷۰ هزار تن سیمان با انجام بیش از ۴۴ هزار سفر در استان بوده ایم، ادامه داد: تعداد کل رانندگان فعال بخش حمل و نقل باری در استان تا پایان فروردین، ۳۱ هزار و ۱۹۵ نفر بوده است که ۳۰۳ نفر از این تعداد در اردیبهشت ماه سال جاری به جمع خانواده بزرگ رانندگان حمل و نقل باری افزوده شدند.

در دست اجرا بودن ۱۸ پروژه راه‌های روستایی در آذربایجان غربی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی بیان کرد: تعداد ناوگان باری فعال نیز در پایان سال ۳۴ هزار و ۸۴۳ دستگاه بوده و عمر متوسط این ناوگان به مشابه ماه گذشته ۱۶.۸۲ سال برآورد شده است.

آرامون از در دست اجرا بودن ۱۸ پروژه راه روستایی در سطح استان خبر داد و گفت: شهرستان‌های شاهین دژ و چایپاره سهم بیشتری از ۱۸ پروژه فعال نسبت روستایی استان دارند و شهرستان‌های سردشت، خوی، سلماس و مهاباد در رده‌های بعدی قرار دارند.

وی خاطر نشان کرد: محورهای روستایی توژل- دیوالان شهرستان سردشت با ۱۴ کیلومتر و ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی، گوزل بلاغ-باغ سفلی شهرستان شاهین دژ با ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی و حاجی آباد-قازانلو شهرستان شاهین دژ با ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی از جمله فعال‌ترین پروژه‌های روستایی را شامل می‌شوند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1280905

مهمترین اخبار ایران و جهان: