نیوز سیتی!
05 تیر 1402 - 12:35

نجات کوهنورد یاسوجی از ارتفاعات 4 هزار متری دنا

رئیس جمعیت هلال احمر سمیرم گفت: با تلاش نجاتگران هلال احمر کوهنورد حادثه دیده از ارتفاعات ۴ هزار متری دنا به پایین کوه منتقل شد.

محمدعلی داودی رئیس جمعیت هلال احمر سمیرم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سمیرم اظهار داشت: بعد از ظهر روز جمعه دوم تیرماه پس از گزارش مردمی به مرکز EOC مبنی بر مصدومیت فردی در ارتفاع ۴ هزار متری پازن پیر دنا، تیم امداد و نجات کوهستان پادنا به منطقه عزیمت و پس از ۱۲ ساعت مصدوم را پیدا و پس از انجام اقدامات اولیه عملیات انتقال را آغاز کردند.

وی افزود: عملیات نجات پزشک ۵۶ ساله اهل یاسوج که در ارتفاعات ۴ هزار متری کوه پازن پیر دنا دچار شکستگی پا شده بود با اعزام تیم ۶ نفره امداد کوهستان پادنا بعد از ۴۸ ساعت پیاده‌روی در منطقه صعب‌العبور و کوهستانی منطقه با موفقیت انجام شد.

داودی تصریح کرد: گروه‌های کوهنوردی قبل از صعود اطلاعات صعود خود را به هیأت کوهنوردی و جمعیت هلال احمر استان یا شهرستان خود بدهند و حتما یکی از اعضا دوره‌های امداد و نجات در کوهستان را گذرانده باشد تا در مواقع نیاز اقدامات اولیه را قبل از حضور نیروهای امدادی انجام دهد.

رئیس جمعیت هلال احمر سمیرم خاطرنشان کرد:  قبل از صعود شرایط آب و هوایی را بررسی کنید و بدون تجهیزات، سرپرست و راهنما صعود نکنید، در صورت بروز حادثه با شماره ۱۱۲ تماس بگیرید.

به گزارش خبرگزاری فارس، قله پازن پیر دنا بلندترین قله جنوب شرقی دنا است که ارتفاع آن ۴۲۸۰ متر است. قله پازن پیر دنا در واقع در استان کهکیلویه و بویراحمد و بر روی مرز مناطق قشقایی اصفهان قرار گرفته است.

پایان پیام/۶۳۱۱۱/ع

منبع: فارس
شناسه خبر: 1310693

مهمترین اخبار ایران و جهان: