نیوز سیتی!
02 تیر 1402 - 15:46

مسئولان پتروشیمی بوشهر نیروهای بومی را در اولویت جذب قرار دهند

کنگان- امام جمعه کنگان گفت: مسئولان پتروشیمی بوشهر نیروهای بومی را در اولویت جذب قرار دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمود محمودی در نماز جمعه کنگان با اشاره به جذب آتش نشان توسط پتروشیمی بوشهر بیان کرد: مسئولان مربوطه در جذب با توجه به میزبانی منطقه از صنعت، جوانان بومی منطقه را اولویت قرار دهند.

وی به ناراحتی و گلایه مردم شهر بنک از وضعیت آب شرب شهری اشاره کرد و گفت: مسئولان حل مشکل آب شرب شهر بنک را در اولویت قرار دهند. مقامات مربوطه در احداث آب شیرین کن شهر بنک تسریع بخشند.

محمودی به انتظار چندین ساله مردم روستای بزرگ شیرینو در خصوص ارتقای روستا به شهر اشاره و عنوان کرد: مقامات سیاسی در کشور، استان و شهرستان با جدیت بیشتری این مطالبه به حق و مردمی را به سرانجام برسانند.

وی به محاصره شدن روستای شیرینو توسط صنعت از جمله چندین پتروشیمی گفت: این حق مردم شیرینو است که در حوزه‌های مختلف توسط صنعت مورد توجه قرار گیرند.

امام جمعه کنگان با تسلیت شهادت امام محمد باقر علیه السلام و بیان فضائل و مناقب آن امام همام بیان کرد: یکی از وظایف مستمر امت اسلام نسبت به اهل بیت علیهم السلام این است که معرفت خود را نسبت به آنها بالا ببریم که راه رسیدن به معرفت حکمت و تزکیه است.

محمودی با اشاره به روز عرفه و عظمت این روز بزرگ در روایات گفت: عرفه روز عرفان نظری و روز معرفت الله و روز پروا نمودن است تا زمینه پرواز برایمان فراهم شود.

وی با اشاره به ۶ تیرماه سالروز سو قصد به رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: خواست خدا حفظ این ذخیره الهی بود تا کشتی انقلاب را در دریای نامتلاطم به خوبی ناخدایی کند.

خطیب جمعه کنگان با گرامیداشت سالروز شهادت شهید آیت الله دکتر بهشتی و یاران باوفایش و نکوداشت هفته قوه قضائیه گفت: به تعبیر رهبری فرزانه انقلاب ۷ تیر نشان داد ضربه سنگین و سهمگین نمی‌تواند نظام سیاسی ما را از هم بپاشد.

مبارزه قاطع با مظاهر فساد

محمودی قوه قضائیه را یکی از ارکان مهم کشور دانست و گفت: از افتخارات نظام دینی این است که قوه قضائیه در آن زیر نظر ولی فقیه مشروعیت دارد.

وی تاکید کرد: دستگاه قضائی بایستی با مبارزه قاطع با مظاهر فساد درون دستگاهی و برون دستگاهی، حمایت قاطع از آمران به معروف و ضابطین قضائی، تلاش گسترده برای پیشگیری از جرم و مبارزه با هنجار شکنان امید مردم را زنده و اعتماد آنها به نظام را بیشتر کند.

امام جمعه کنگان به مسئله اوقات فراغت و ضرورت برنامه ریزی مطلوب و هدفمند برای تابستان توسط نهادهای فرهنگی بین نمود: متولیان امر با هماهنگی شورای فرهنگ عمومی زمینه کمیت و کیفیت بخشی به برنامه‌ها و کلاس‌های تابستانی بویژه در حوزه دینی و قرآنی را فراهم نمایند.

محمودی با گرامیداشت شهدای جمعه خونین مکه به برنامه‌های حج در سال‌های اخیر بویژه در امسال اشاره و با تبیین روابط حسنه ایران و عربستان در دولت سیزدهم عنوان کرد: این وحدت رویه مقدمه‌ای برای وحدت و همگرایی امت اسلام علیه استکبار جهانی و صهیونیسم باشد.

وی با تحلیلی بر اوضاع منطقه و جهان و حضور مقتدرانه ایران اسلامی در قلب حیاط خلوت آمریکا، حذف دلار از مبادلات جهانی و به بار نشستن گفتمان مقاومت در دنیا گفت: این کارها نوید این را می‌دهد که دیگر نظام تک قطبی رو به افول است و امروز ایران اسلامی نه‌تنها وابسته به شرق و غرب نیست بلکه خود محور قدرت در منطقه و دنیاست.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1303793

مهمترین اخبار ایران و جهان: